måndag 13 januari 2014

Han Väntar På Mig:

 
Hemlig älskare?

Det ringde från kylskåpet idag. 

Det var den mörka chokladen som 
undrade om jag hade övergett den. 

Det har jag inte. 

Jag vill ju alltid bli smekt i gommen av honom. 
Men jag fick förklara att vi två var tvungna att 
vara ifrån varandra en tid.

- Varför det! undrade min mörke vapendragare bestört.
- Därför att det är januari, svarade jag. Och det har varit 
   alldeles för många helger och kalas.

Han surade över det svaret.
Nu är vi ovänner.
Han ligger där och väser och blänger på mig 
varje gång jag öppnar kylskåpsdörren. 
Varje gång jag gör det UTAN att välja honom.

1 kommentar:

  1. Jadu...på mig behöver han inte vänta på...jag gör nästan vad som helst för honom...sen surar jag på honom att han förstör mitt liv...men du vet...han har de där mörkbruna söta ögonen som man bara....ja du veeeet ;)

    AnkiPe

    SvaraRadera