onsdag 15 januari 2014

Fi Fan För Datorer:



Jag blir så jävla förbannad på Telia, 
eller bredbandsbolaget eller vad fan 
de heter de där jävla idioterna som 
kommer och tjafsar med sina jävla 
mätinstrument och kablar och skit 
och drit. 

Sen åker de härifrån med ett hurtigt jävla:  

- Nu ska minsann allting fungera.

Ingenting fungerar ju för i helvete!

Så ringer jag till Tomas och är alldeles vild och galen i telefonen. 
Jag ska ju skicka texter till den fina redaktionen, dit som jag redan 
har sålt en text och så kan jag inte ens komma in på det där fucking 
jävla nätet så jag kommer åt den där fucking jävla mejlen så jag kan 
bifoga den där fucking jävla reportaget!

Och jag kan inte skriva en endaste jävla bildtext, för jag måste använda 
nåt himla Dropbox som man ska hämta för att kunna se bilderna och jag 
måste ju se dem för att kunna skriva bildtexter till dem. Allt det skriker jag 
till den i andra änden av luren.

Så säger min tålmodige make att jag ska gå upp på hans kontor och ta den 
lösa lilla vita lådan som blinkar med ett blått ljus, och ta ur den vita och den 
röda kabeln ur den löjliga lilla skitlådan. Sen ska jag gå ner på mitt kontor 
och sätta i det här jävla råttboet av kabeljävlar i min dator och bara koppla 
på strömmen.

Vilken jävla ström?!

- Du måste stoppa in den i väggen, hjärtat.
- Jaha.

Det var som fan.

Så ska jag ju göra det. 
Men så räcker ju inte kabeljäveln till. 
Så fräser jag det till honom.

- Den jävla kabeln är ju för jävla KORT!
- Ja, men då får du gå upp igen och hämta min skarvsladd 
som sitter bakom min dator, svarar han lugnt. 
Ta ur skarvsladden och koppla in dig med den.

Det pallar jag bara inte. 
Så jag tänker att det kanske går ändå om jag flyttar på den där 
trendiga jävla köksön som jag rullar runt med i köket för att det 
är så jävla snyggt och så jävla opraktiskt. 
Och jag är så jävla trött på den här skiten.

Så är jag möjligtvis lite vårdslös när jag gör det här, så hjulen på 
den trendiga köksön hackar till och alla jävla kastrulljävlar ramlar 
med ett brak runt omkring den där jävla trendiga köksön! 
Och jag tror att jag ska gå upp i atomer av ilska!

Stekpannor, kastruller, kastrullock och alla satans helveten 
dundrar i backen och jag skriker som en idiot rakt ut!

Den stora rottweilern Balder, han blir så rädd så han springer 
det fortaste han bara kan in under trappen. Och så slirar han 
i kurvorna den dumma hundfan, och tar med sig mattjäveln på 
sin väg och så blir jag ännu mer förbannad för att den jävla 
hunden inte kan hålla sig still eller åtminstone ur vägen.

Fi fan för datorer!


1 kommentar: