torsdag 23 januari 2014

10 År Gamla Bilder:

 
För 10 år sedan var oljad ek hett. Det känns ju lite som yesterdays news idag.



Provdockan hänger med oss fortfarande! 
Jag älskar den. Den kommer från min mormor.
Ett arvegods som jag vägrade släppa till "de där nya ni vet".

Jo, men visst håller väl stilen än. Dansk minimalism.  
Med skjutdörrar och säckaskurade stenväggar.

Tomas kontor. På den tiden litet och välstädat. Hrm.

Soffan är sedan länge borta, och mattan, och lampan och ja allt.

16-åringens rum. Undrar om hon hade velat ha gungor 
idag också? Och titta på lilla 4-åriga Bella. Så söt! Hon
försöker göra lika svåra konster som sin alltid lika 
vilda storasyster.


Redan för 10 år sedan, fanns min förkärlek för lugna mjuka färgsättningar.

Men exakt VEM är den där unge snygge mannen  på bilden?

Orkar ni?!
För nu kommer det.
Snacka om gammal skåpmat!
Det här är RIKTIGT gammalt.

Bilderna är från vårt första hus som vi byggde strax utanför Malmö. Vi bodde där i sex år. Huset är ritat av arkitekt Agnetha Hahne. Det byggdes i handslagen dansk tegel. Ann och Svante Sjöstedt gjorde ett mycket snyggt HemmaHosJobb där (ja, det här var innan jag hade börjat på den banan). Så det är Svantes bilder, och jag hoppas att det är ok med honom om jag lägger ut dem nu efter så lång tid.

Fast även om bilderna är gamla så tycker jag att de är rätt ok stilmässigt fortfarande. Eller vad säger ni?

3 kommentarer:

  1. Vad kul! Man kunde ju inte tro att det är 10 år gamla ;) Mer bilder! Det är så kul!

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare, trots 10 år på nacken så känns de "rätt" fortfarande (trots oljad ek :-)/Tina

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Å så kul å se alla i strumplästen ute :) tittar nyfiket in här vareviga da blir så gla när d hänt nått!

    SvaraRadera