måndag 22 april 2013

Tårar Rinner. Skräck Kommer:



Jaha, och här sitter
jag och gråter lite.

Men lilla vän vad är det som har hänt, tänker du.
Har du slut på chokladen eller vad är det för fel?

Jo, jag gråter lite stillsamma tårar därför att:

Jag just har fått min första recension.
Av en som läser stora verk av riktiga författare.
Han har läst. Så nu gråter jag lite.

Det stod så här i meddelandet jag fick:

” Läst och fängslats av din mycket starka text. 
Bör definitivt delas med övriga världen! Bra! 
Har tankar om dramaturgiska kurvor, vändpunkter, 
övergångar och andra teknikaliteter som jag mer än 
gärna delar med mig av när jag kommer hem i mitten 
av veckan. Ett mycket gott och viktigt arbetet, Carola. Verkligen! ”

Jag skakade när jag läste det. Sen kom tårarna.

Det är så nära mig det här.
Så totalt självbiografiskt.
Så totalt utlämnande.

Jag är så in i helvete rädd och ganska så förskräckt
och kanske lite, lite glad också. Men mest är jag nog
bara rädd. Och så tänker jag: Fy fan för mig! Vad är det
för snöbollseffekt jag har satt i rullning egentligen?

Ena stunden tänker jag att jag ska dra tillbaka alltihop.
Bara ångra mig. Det måste man väl få göra. Fast ibland
när jag är lite mer styv i korken då säger jag till mig själv:

– Kör nu din gamla get! Det är så dags att ändra sig NU.

5 kommentarer:

  1. Det är nog egot som spökar ;) den är säkert livrädd...men har du fått en sådan bra utlåtande så behöver du bara tralla runt idag och nynna på din älsklingslåt!!! Grattis!

    Kram AK

    SvaraRadera
  2. "Ett skepp är tryggast när det ligger i hamn, men det är inte vad ett skepp är byggt för".
    Tänkvärt citat av Paulo Coelho, eller hur?. Inte meningen att likna dig vid ett skepp men hoppas du förstår vad jag vill få fram. Vad härligt att du fick en så bra recension av din kunniga vän.Grattis! /Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tina!

      Du får likna mig vid precis vad du vill! Jag kan vara både en elefant, en flodhäst eller en stenkross. Citatet är helt underbart! Det passar så precist in på mig. Jag funderar på om jag ska skriva ut det och rama in det. JUST såna meningar behöver jag nu när jag ska ge mig på det här svåra. Jag behöver läsa citatet många, många gånger. Så tack till dig!

      Radera
  3. Härligt Carola! Jag hade iof inte trott något annat, så sug åt dig...det här kommer att bli bra, himla bra!

    Kram!
    Lina

    SvaraRadera