fredag 12 april 2013

Nr. 2 Otrohet väcker känslor:


Alltså mitt förra blogginlägg 
(det från imorse), har tydligen 
blivit lite missförstått!

Som om jag hade 
varit otrogen typ igår! 

Men alltså för att det inte ska 
bli ett hejdundrande rabalder 
av det här nu så vill jag klargöra:

Det Var I Mitt Förra Liv.
 
Innan jag var gift. När jag hade pojkvänner. 
Men det är väl så då antar jag, att jag är en 
av de få som haft en och annan pojkvän innan jag gifte mig. 
Ja, där ser man!

Men om vi ska vara lite allvarliga så menar jag såhär:
Det är inte änden på världen det här med otrohet.

Såklart ska man inte.
Såklart får man inte.
Såklart blir man sårad.
Såklart sårar man någon själv.

Men ändå. Det händer ju.
Över hälften av alla svenskar har någon gång varit otrogna.
Okej då, kanske att just jag har dragit upp statistiken lite extra, men ändå. 

Det är väl bäst jag gör offentlig avbön så det inte drar iväg med den här historien. 
Förlåt. Förlåt. Förlåt. Förlåt för att jag var lite jäkla ärlig, ska genast sluta med det.

5 kommentarer:

  1. Nej det ska du inte, sluta vara ärlig alltså.. Alla har vi våra skelett i garderoben.. Det är bara du som har vädrat lite;) Vem fan har inte varit otrogen..?
    Kram och ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Men Jesus, menar du att "folk" reagerar och tror du menar nu ??? Fortsätt skriv dina ärligheter, det är ju kul ;-) kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj där "Gamla Bettan"!

      Ja, jag ville bara vara lite ärlig.
      Vädra ut lite gammalt unket skunk från garderoben.

      Allt har ju hänt. Och jag kan säga såhär; jag har jädrigt många roliga minnen!! Men det hände ju som sagt inte igår. Nä, det är ju gamla goda karameller för mig att suga på. Jag ville bara dela med mig och hoppades att alla skulle fatta ironin. Men det fattade inte alla.

      Fast jag tänker på "såna som dig" när jag skriver. Såna som inte är så himla känsliga. Såna som inte får skavsår i öronen så himla lätt heller. TACK för att DU är DU!

      Stor kram tillbaka!!

      Radera
  3. Ja, jag sitter fortfarande och småskrattar här hemma och jag kan tänka mig att det blev liv i luckan på en del folk i stugorna ute i Sverige...."Nu är nu och då var då" som en god vän till mig säger, man ska samla minnen i livet annars sitter man som en bitter kärring på äldreboendet så småningom. Du är bäst som törs vara ärlig, fortsätt med det. kram/ Tina

    SvaraRadera
  4. Vi är många som har skelett i garderoben. Nu är nu och då var då/ kram på dig!
    Kvinna från LBG

    SvaraRadera