torsdag 18 april 2013

Pissar Nästan i Brallan:







När jag var liten så blev jag 
ibland så rädd för en del vuxna 
att jag höll på att kissa på mig. 

För att just det inte skulle hända, 
så brukade jag stoppa handen mellan 
benen och hålla emot kisset allt vad jag kunde.

Jag tänker på just såna hålla-emot-kisset-grejer nu.
Om jag nu någon gång ska komma till skott och
skicka iväg mitt manus.
Om det nu någonsin blir antaget.
Tänk om jag då blir kallad upp till förlaget på nåt
slags personligt möte, eller hur det nu funkar.

Då tänker jag att jag kommer stå där och vara så himla rädd.
Så himla rädd så jag nästan pissar på mig som när jag var liten.
Då vill jag ju stoppa ner handen och hålla emot kisset igen.

Men ja, jag tänker att det skulle nog inte vara så bra för mig.
Det skulle nog inte se så bra ut för min image.
Jag tänker att; hur skulle det se ut, om jag stod där och höll
handen mellan benen mitt framför Herr Förlagsredaktör och allting.

Sånt tänker jag på.

Joråsåatt. Såna problem har jag.

2 kommentarer:

  1. Herregud vilken bra bok, jag längtar efter publiceringen!!!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Det komemr bli så bra, väntar med spänning =) kram Mia

    SvaraRadera