fredag 19 april 2013

Jag Måste Banta:

En bit av äckleriet som liksom hänger över kanten måste bort. Så jag kommer i...

...den här lilla rackaren!



Det är skönt att skylla ifrån sig.

Som nu. 
Jag tänker att jag måste banta. 

Igen. 

Fy fasiken vad jag är trött på att varje år prova
kläderna från förra säsongen och inse att
klänningsjäveln fortfarande sitter för tajt.

De fina tunna spagettibanden på min dyrklänning som i min
fantasi skulle gå så snyggt omlott på min solbrända rygg, de  
jädra banden de FÖRSVINNER in i ryggen när jag provar!
Va!? Hur är det möjligt. Vart tar de vägen?

Så nu ska jag banta.
Typ 5 kilo.

Jag menar hur svårt kan det vara.
På Biggest Loser bantar de ju bort
15 kilo på en eftermiddag.

Och det är DÅ det här med
banteriet blir alla ANDRAS fel.

Så här:

Jag började banta i måndags. Gick som en dans.
Bara proteiner hela fucking dagen. Tisdagen börjar precis lika bra.
Men det här var ju ingen match. Varför är folk tjocka när det är såhär
himla lätt att banta?

Men sen händer det!

Att ANDRA kommer och
förstör för mig och min klänning.

Min vän Calle kommer på besök. Mitt på tisdagen står han
där utanför min dörr. I handen håller han en fin vit kartong
med ett fint vitt snöre runt.

OCH I KARTONGEN FINNS PRINSESSTÅRTA!!

Va? Har ni hört på maken, siken fräckhet.
Och jag som älskar den gröna fiberbefriade saken.
Så ja, jag åt upp en stor fet bit. Han behövde inte ens be mig.
Inte ens truga faktiskt.

Ja, och så var den dagen körd. Och då var det ju ändå
redan tisdag och då är det nästan lika bra att ta och skita
i det här med banteriet för den här veckan.

Sen kom onsdag och två dagar är redan pajade, och 
så blev det torsdag bara sådär. Då ÄR det ju verkligen 
för sent. Eller hur. Och idag ska jag på långlunch med 
CanCan Interiör och DÅ kan jag ju inte banta. Jag kan 
ju inte sitta där och suga på ett salladsblad.

Så det här med banteriet:
Det tror jag att jag tar och skiter i.

8 kommentarer:

  1. Tror inte att du behöver banta för att komma i din fina kläning. Du är väl inte överviktig nångonstans ju. Och skulle du verkligen vilja tappa några kilo måste du bestämma dej! No no tårta osv. Jag bestämde mej i julas och har nu tappat 7 kilo. 4 ynka kilo kvar så är jag vid mitt mål!
    Ha en fin fredag!
    // Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäh!!!! Var hänger det på dig?? Tack för att du påminner MIG...tror det blir vatten hela dan ;-)
      Du är så fin som du är!!!

      Kram Lina

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Hej Hopp Jenny!
      7 kilo, det är respekt! Duktig du är. Fast behövdes det, tyckte du såg fin ut i somras! Ha en härlig helg!

      Radera
  2. ...nej, nu tänker jag bannemej oxså skryta!! ....-13kilo. Halleluja. Nu e jag lätt som en fjäder, men framför allt är jag mej själv igen.
    Säger som Lina, du är fin som du är, du oxså syrran, men om inte insidan är sig själv då passar aldrig den där klänningen.
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej "Linda"!

      Nu vet jag inte vem du är eller vilka förutsättningar du har, men 13 kilo!! Det är suveränt. Jag skulle önska jag hade karaktär att gå ner åtminstone 3 ynka kilo. Men så fort jag har gått ner bara aldrig så lite, då UNNAR jag mig en massa! För att belöna mig! Va, hur dum får man vara, så då är jag ju tillbaka på ruta 1 igen. Moment 22 liksom!

      Ha det fint! O Grattis till en mindre kropp!

      Radera
    2. Oj, hej igen. Såg att du skrivit "syrran" och insåg vem du var! Så "Hej Linda!

      Radera
  3. Har trillat över din blogg och älskar den! Du skriver så otroligt bra och fy fan vilken humor! Tack!

    //Carro

    SvaraRadera