söndag 7 april 2013

Alla Andras Perfekta Skitliv:



Jag läser aldrig andras bloggar.
Ja, jag veet! Förlåt, förlåt, förlåt.

Men här kommer förklaringen:

De gånger som jag HAR läst andras bloggar så ser jag ju hur fint
och snällt alla andra skriver. Alla andra, som aldrig har fula ord
som skit, jävlar eller fan i texterna. Inte heller skriver alla andra
om taskiga toalettbesök, misslyckade bakerihistorier eller om tuttar
som glider runt i fel behåar.

Istället skriver alla andra om saker som jag nästan inte begriper mig på.
Det står om hur happyhappy deras pluttiga liv är, om hur lyckliga de är.
Hur orkar de vara så förbannat lyckliga jämt.
Jag blir helt matt bara av att läsa om skiten.

I en del bloggar är de ta mig sjutton lyckliga från det att de vaknar i sina
uuunderbara sängar, bredvid sina faaantastiska män, till de att de sätter sina
söta små nymålade tånaglar i skinnskodda designade tofflor från Marrakech Design. Va?

Går de på nåt slags uppåttjack som jag i så fall har missat?
Hur kan de vakna upp och se ut som nyponrosor och dessutom
vara kvittrande glada? Vad är det för fel på dem!

Alltså jag skulle kunna mörda precis vem som helst före frukost!

Sen släntrar de upp ur happybädden de där osannolikt lyckliga,
och så har de en helt awesome dag i nån park eller på nån utflykt.
Alla är lyckliga och alla dricker varm choklad.
I sin stylade picknickkorg har de trendiga wraps som de såklart har gjort själva.
De har till och med bakat brödet själva och gjort marmeladen till de fortfarande
varma sconesen och trampat vindruvorna till något eget årgångsvin har de såklart
också hunnit med. Jag ger mig fan på att de har drejat kopparna till chokladen själva
också!

Och till och med deras tonåringar följer med på utflykterna.
Mäh. Hur är sånt bara möjligt. Tonåringar på utflykt!?
Har de pistolhotat sina ungar? Eller alternativt mutat dom med en fet sedelbunt?

DÄRFÖR läser jag inte så ofta andras bloggar.

Jag tänker att jisses är det bara jag som lever i The real world?
Med ungjäklar som inte hör av sig när det är fredagskväll och
som man tvingas vanka runt runt som en skadeskjuten anka och
vara orolig över.

Och är det bara jag som har en man som rätt ofta somnar i soffan på fredagarna?
Jo, visst han är underbar – ibland. Men ibland, - Jo, jag svär bästa kompis,
jag skulle kunna sälja honom till lägstbjudande på Blocket eller bjuda ut
honom på Tradera eller nåt. Men det är kanske bara jag som känner sånt argt.

Och är det bara jag som får pms och fulfinnar alldeles innan mens eller
som tycker att det är överskattat att fixa till sig om man ändå bara ska vara
hemma hela dagen och sen blir skitstressad när det kommer någon och denne
någon får se vilken misär man lever i för dagen. Speciellt om man just då när
den där som bara kommer utan att höra av sig innan får se att man sunkar runt
utan en gnutta smink eller ens har pallat dra en hårborste över skallen.

Det slår liksom aldrig fel att de kommer just när man sitter i sina sunkkläder
som man ibland till och med har sovit i och inte pallat att duscha och ta på nåt
rent eftersom man ju ändå bara skulle vara själv hemma.

Jo, då kommer de minsann, och de ser hur man sitter och äter nån slabbig
gårdagens leftover rätt från burken eller kanske har man slagit till och värmt
det fasttorkade i mikron men man äter det ändå rätt ur byttan.

Sånt skriver de aldrig om.
Sånt som händer mig.
Va, varför händer sånt aldrig de där perfekta!?

Och är det bara jag som har en
obstinat 5-åring som kan och GÖR allt själv?

Som har lekt affär och gömt matrester under sängen som
luktar pyton precis när det kommer någon och denne någon
såklart måste gå husesyn i nya fina huset. Jo, eller hur!
Skitfint med matrester under sängen – som luktar!

Så vet man också att snart fortsätter husesynen in i badrummet.
Och man vet att det finns inget man kan göra för att stoppa den
annalkande katastrofen. Med ett leende som liksom har stelnat i
hela ansiktet låter man katastrofen komma emot en.

För man VET att därinne på dass ligger det grejer på golvet.
Äckliga använda underkläder som ligger och ser motbjudande
ut i sunkiga högar på badrumsgolvet.

För att jag ju skulle plocka undan det SEN.
Men sen kom aldrig. För jag pallar aldrig med det där SEN.

Så jag tänker fortsätta göra det jag gör. INTE läsa andras bloggar.


5 kommentarer:

  1. Ja du :) Vi är olika vi människor:)
    Tackolov:)Och vi har olika behov :)
    Det som göms i snö kommer upp i tö.
    Alltså syns det inte så finns det inte.Tror endel.
    Gillar både finbloggar & fulbloggar.
    Kram ha en fin dag:)

    SvaraRadera
  2. Skit i alla finbloggar, bara ljug och elände, själv började jag blogga men det blev bara en massa jävla gnäll och knullprat, tro det eller ej;) Våra tonåringar skulle aldrig följa med ut på någon promenad för vi har inga sedelbuntar att vifta med heller.
    Älskar din blogg för den är så jävla rätt för mig, speglar vardagen för en vanlig människa med ett normalt liv (hoppas jag)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ååh vad härligt Carola,jag hade inte kunna få fram det bättre själv..man tror ju nästan man är själv om det ibland..Kram Angela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Angela!
      Du är inte själv. Vi är åtminstone två!
      Ha det fint! Kram C

      Radera