fredag 26 april 2013

Jag - en Fin och Bra Mamma?:



Jag hotar och 
mutar mina barn. 

Alltid.

Vi hade väldigt svårt att få barn.
Vi försökte i många, många år.

Med många, många tårar och mycket, mycket
besvikelse som följd. Varje månad den där jädra
mensen kom som en förbannade syndaflod så var
det stor gråt och stor förtvivlan hemma.

Men i alla fall.

Tillslut fick vi tre fina och härliga
flickor. Nåja, dom är ju det ibland ändå.

Jag minns att innan vi fick barn så hade jag
väldigt höga krav på mig själv hur jag minsann
skulle bli och vara som mamma.

Jamen ni fattar, jag skulle minsann inte ha några
snoriga bonnungar i några slabbiga gummistövlar.
Inte heller skulle de ha fula reklamtröjor på sig eller
massa gräsliga Disneyfigurer eller annat. Vi skulle
göra underbara saker tillsammans. Jämt. Vi skulle
äta mysiga middagar och alla skulle vara harmoniska
och snälla mot varandra.
Jag skulle minsann aldrig hota och muta mina barn heller.
Nej, minsann. Jag var ju bara alldeles för bra för att sjunka så lågt.
Jag skulle ju förstås PRATA pedagogiskt med mina barn.

Eller hur.

Hur dum i hela huvet får man vara.

Har du barn?
Har du små barn?
Har du tonårsDÖTTRAR?

Då VET du hur det hålls på.
Det argumenteras, diskuteras,
skriks och gråts. Det är scener härhemma ibland
så After Darks värsta dramaqueen kan slänga sig i väggen!

Och DET ENDA jag gör är just att:
Hota och muta mina barn!!

- Om du inte kommer hem i tid så kan du glömma…
- Om du är snäll och hjälper till med det och det så betalar jag dina…
- Jag betalar ditt frisörbesök om du hjälper mig…
- Antingen följer du med när vi ska till mormor annars kan du glömma…
- Det blir inget Bolibompa innan du har…

Va?!!
Fattar ni. Ständiga hot, mutor, lock och pock.
Ja, så nu vet ni hur fantastisk jag är som mamma.

Det är väldigt lätt att vara en perfekt
förälder innan man blir en på riktigt.

5 kommentarer:

  1. De gånger jag känner för mkt, tänker för mkt, påverkas för mkt, reagerar för mkt är framförallt när det kommer till min tonårsdotter...that´s Life. Enligt experter ska det vara så...det kallas typ frigörelse från varandra...hehe/Eklund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Herregud! Frigörelse. Gah. Kan dom inte hålla på med sånt i skolan eller på rasten eller nåt. Jag orkar inte med nån frigörelse. Och dessutom gånger 3! Men det är väl precis så som du skriver, det är så det "ska" vara.

      Tack för kloka ord!

      Radera
  2. Skönt! Vi är lika bra båda två!

    Trevlig fredag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Du!

      Tror att du med en kille har en easy Walk in the park. Jag gissar att killar är enklare. Men jag kan ju ha fel. Men tre flickor det är mycket hormoner här!

      Radera
  3. Ja har äran att fått 5 underbara ungar mä blandade åldrar älsta 23 år yngsta 3,5 år
    å här hotas d å mutas oxå å d jävligaste kan ja tycka är när d stora ska "fostra" d små höra mina hot i deras munnar make me sick å tänker nä nu fåre fan vara nog men sen så biter vardan sej fast i röva å munnen rör sej men brukar tänka att ju större kärlek ju större konflikter.

    Carina i Linde

    SvaraRadera