tisdag 23 juli 2013

Snart Utan Körkort:



 
Men HUR kan det vara så roligt med en fånig BIL?

Men det ÄR roligt! Tjohoo, vad jag kör. Fort och galet!!

Im back!! 

Och det är ju nu ni blir så glada 
så ni blir alldeles prilliga i brallorna. 

Nähä, det blev ni inte. 
Men LITE glada blev ni väl att jag är tillbaka. 

Nu ska iallafall jag berätta VARFÖR 
det blev ett litet avbrott här:
 
Jag skulle ju köpa ny bil för ett tag sen.

Jamen ni kommer väl ihåg att jag
kollade på små söta miniCoopers.
Nähä, det minns ni inte. Nä, men
det gjorde jag i alla fall.

Men det gillade inte min man.
Han tyckte inte att jag skulle åka runt i nån sån liten tramsig bil.
Så ja, jag är ju en sån där som bara gör som jag blir tillsagd och
aldrig någonsin säger emot. Eller hur? Hrm. Ja, kanske inte riktigt.
Men ändå.

Nu blev det iallafall en liten 
två-flugor-i-en-smäll-historia av det här.

Vi bokade en enkel flygbiljett till Bologna häromdagen.
Därifrån tåg till Florens. Sen köpte vi oss en liten lyxig leksak där.

Och sen! Sen började galenskapen!

Vi körde nonstop till Sverige med vår
lilla leksak. Totalt 180 mil på 20 timmar!!

Ja jävlars i min lilla låda vilken resa!
Min tinnitus har nått nya och oanade höjder av att åka nercabbat genom hela Italien, hela Österrike och halva Tyskland. På autobahn i nästan 200 knycka utan tak. Med turbon dundrandes därbak. Jo, för motorn sitter bak på vår lilla leksak.
Min frisyr har också nått nya oanade höjder och fått en helt ny styling.

Så här är den! Min alldeles nya, fina och galet roliga leksak.

Mäh ä ho inte riktigt riktig!? 

Tänker du inte så nu, va.
VARFÖR slänger hon ut så galet
mycket pengar på en himlans bil?

Är hon inte riktigt KLOK!?

Nä, det är jag inte.
Har du inte FATTAT det än?



4 kommentarer:

  1. Inga kommentarer...köpte bil här om dan jag med...men nu vill jag se en riktig bild på bilen!!!

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera
  2. Hej där AnkiPe!

    Jag hade gärna lagt ut en asfin bild på min asfina bil här. MEN det blir ett jävla liv på alla Jantelagare och andra som blir gröna av avundsjuka och som tycker att jag skryter brallorna av mig. Så jag TÖRS helt enkelt inte. Eller jag ORKAR inte med såna där jobbiga som ska gnälla på mina inlägg.

    Men den är Fiiiin som Faaaaan min lilla pärla.

    Hej Hopp o ha det fint!
    Kram från Carola

    SvaraRadera
  3. men oooooh vad trist med sådana människor....kan du inte så där låssas att du "råkade" bara få med bilen i bakgrunden ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har sett den och hört att den e snabbare än en vessla! Mycket bra val!
    Kram Linda

    SvaraRadera