tisdag 16 juli 2013

Inga Rötter Någonstans:



Jag föddes i Stockholm.
Jag bodde där i 11 år.
Sen Lindesberg 8 år.
Sen USA 1 år.
Sen Lindesberg 7 år.
Sen Oslo 2 år.
Sen Värmland 1 år.
Sen Lindesberg 7 mån.
Sen Spanien 3 mån.
Sen Malmö 1 år.
Sen Tygelsjö 6 år.
Sen Vellinge 6 år.
Sen Ystad -
 

Det har gett mig rika erfarenheter.
Det har gett mig ovärderliga kontakter.
Det har gett mig härliga vänner.
Det har gett mig många minnen.
 

Men I: 

Det har också gjort mig rotlös.
Det har också gjort att jag känt att jag aldrig hör hemma någonstans.
Det har också fått mig att känna mig utanför.
 

Jag passar aldrig in.
Jag är alltid för mycket.
Jag är alltid fel.

Fast det är en skön känsla att känna att man kan bo var man vill.
Fast det är också en tung insikt att inse att man inte hör hemma någonstans.

Men II:
Nu bor vi här. För stunden.
Stockholm drar allt lite än.
Kanske vill den ha hem mig. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar