söndag 7 juli 2013

Jag Är Väl Ändå Bäst:

Mäh!? Hur duktig ÄR jag egentligen?

Igår hade vi gäster. 
Igår gjorde jag egna Mojitos.

Jag kokade sockerlag, 
muddlade myntablad 
pressade lime och grejade.

Jag tänkte att kanske blir det inte gott.
Jag tänkte fel. Det blev gott.
Satan i gatan vad gott det blev!

Det här är inte bra. 
Det är inte bra att kunna göra egna Mojitos. 
De var så himla goda så det slår de flesta av 
dem jag druckit ute på krogen överallt. 
Och jag lovar dig, jag har slaskat mig 
igenom en och annan.
 

Jag blir lite orolig för mig själv nu.
Stegen mellan nykteristen till sällandrickaren 

till storkonsumenten och sen jätteklivet över 
till missbrukaren och all the way till parkbänken, 
de stegen kan vara hårfina och jädrigt korta. 

Och med såna här nyfunna drinkkunskaper 
så lever jag kanske lite farligt. 


Det är ju inte klokt vad jag kan om man tänker efter!
Egna Mojitos och allt. Jag menar VEM behöver kunna
baka nån tramsig jävla kaka när man kan göra sina 
alldeles egna och satan-i-gatan-goda Mojitos!!

1 kommentar:

  1. ja jag är jättenöjd om du kan göra grogg ;-) kram Bettan

    SvaraRadera