söndag 14 juli 2013

Mama Mia!:

Söndagsmorgon.

Jaha ja. 

Och idag smakar det ju inte HELLER
hallon i munnen när man vaknar. 

Jag VILL ju gärna vara den där fräscha 
kalaspinglan som vaknar och lojt sträcker 
ut sin vältränade, nyvaxade och av dyyr 
kroppsolja insmorda kropp. 

Mellan krispigt nymanglade lakan ligger den där 
väpumpade 40-taggaren och är helt outstanding 
och snyggläcker där i sängen - och NEJ - det finns 
INTE några sura ungar, eller pissnödiga hundar eller 
odiskad disk från gårdagen med i just den här drömmen. 

Så ser det ut i vårt sovrum när jag ligger där. I mina drömmar! 

Men verkligheten!
MAMA MIA!

I verkligheten smakar det död i munnen, hon som 
ligger mellan de INTE manglade lakanen - alltså FINNS 
det ens manglar( heter det så?) kvar år 2013? 

Ja, iallafall hon den sunkiga och illaluktande hon har 
sovit i gårdagens t-shirt. Hon var på lite poolpartaj 
kvällen innan och det är ju ett rent Herrens Mirakel
att hon inte vaknar med bikinin på sig iallafall!

Dröm och verklighet 

passar sällan ihop. 

Fast jag vaknade ju iallafall i min egen säng. 
Och SÅNT ska man vara glad för!

2 kommentarer:

  1. Jo manglar finns... ( viskar )...jag har en i min källare. Används dock inte så flitigt.
    // Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack gode gud att vi har kommit ifrån manglarna ;)

    // AnkiPe

    SvaraRadera