lördag 6 juli 2013

En Deal Är En Deal:



Ni vet hur det fungerar i ett äktenskap.
Det är lite tagande och det är lite givande.

Som igår.
När det INTE funkade det här tagandet 
och givandet. Då blir man lite trött.

Jag åker på E65:an med en blinkande lampa på instrumentpanelen.
Den upplyser mig om att jag har exakt 0 km till tom tank.
Jamen det är ju finfint! Jag hade ju över två mil hem!
Hur tänkte han då? Han som tankar bilen?

Jag hatar nämligen att tanka.Det är liksom inte mitt jobb.
Eller hur!?
Jag tycker att det är så totalt bortkastade pengar.

Jisses i min bil kostar det över 800 spänn att tanka fullt.
Jag gillar inte att lägga pengar på sånt onödigt skit.
Det ska bara finnas bensin i tanken och därmed basta!

Så då har vi en tyst överenskommelse Tomas och jag.
Tomas tankar min bil. Alltid gör han det. Jag gör andra saker åt honom.
Saker som han gillar att jag gör med honom. Alltid gör jag det.

Men nu har han ju inte tankat min bil.
Så vad TROR han egentligen?
Att JAG ska utföra en massa tjänster GRATIS till honom?
Alltså allvarligt talat, har men en deal så har man en deal.

Även om vi inte just har BESTÄMT att det här är en deal.
Så ÄR det en deal! En deal som JAG har bestämt att vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar