onsdag 31 oktober 2012

Precis så barnslig är jag:



ASAP!

Ja, precis så stod det med ett fett
utropstecken i ett mejl jag fick häromdagen.
Jag fattade ingenting.

Vaddå ASAP?

Sen ringde det en svag liten klocka långt bak i huvudet på mig.
Var det inte just så det brukade stå på lapparna som låg på bordet
när jag jobbade i US. Jo, just det!
ASAP betyder ju: As Soon As Possible.

Jaha ja. Minsann. Ja, där ser man.
Så den som skickade det till mig
tycker tydligen att jag ska utföra något: ASAP.

Jag är väl ingen himla cirkushäst heller.
Som när mejlaren slår med piskan i luften
och säger, hoppa så hoppar jag. Nej minsann.

Jaja, jag vet att det är otroligt barnsligt.
Men bara på pin kiv och bara för att jag kunde
göra det, så nonchalerade jag att göra det jag
skulle göra ASAP under flera dagar.

SEN skickade jag iväg det jag
skulle göra. När det passade mig.

Som sagt, man är väl ingen cirkushäst heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar