tisdag 23 oktober 2012

Ny Kärlek:



Min man har träffat en ny kärlek.
Jo, det är sant. Sen ville han dessutom att jag skulle gilla henne också.
 Att han bara har mage. Sicken fräckhet. 

Jaja, jag följde väl motvilligt med och hälsade på henne då.
Jag måste ju säga att jag var rätt så avig och motsträvig när 
vi först träffades, hon och jag. Lite sådär, vem är du liksom.

Men ja, hur det nu var så kunde jag inte låta bli att känna en liten 
och försiktigt pirrande känsla i maggropen jag också när vi träffades. 
Hon och jag. Då för första gången. Hon verkade ju faktiskt vara en rätt 
trevlig bekantskap. Jag får väl ge damen en ärlig chans i alla fall då.

Så ja, vi tillbringade en timme tillsammans vi två. Jag var full av motstridiga 
känslor när vi åkte därifrån. Men ja, så började jag tänka mer och mer på henne. 
Jag började väga för och nackdelar med henne. Och hur det nu var med alltihop 
så blev det som min man ville tillslut.

Så igår köpte vi henne. 
Hon behöver ju snyggas till en del den gamla ragatan. 
Jag kan liksom inte tänka mig att dela min man med en 
sådan sunkig och ofräsch gammal tant. Hon är född 1879. 

Men jag får väl erkänna att jag har kapitulerat inför henne jag också. 
Okej då jag erkänner. Jag gillar henne. 
Eller om det nu ska vara sånt himla tjat så okej då, 
jag tror att jag redan älskar henne. 

Jag känner en spirande och alldeles nyvaknande förälskelse 
i den bedagade och ståtliga gamla damen. Hon har sina fötter 
djupt rotade på Apgränd 12. En mycket passande adress till oss. 
Det tycker vi alla.

Här kommer en bild på henne.
Så att ni förstår min känsla.
Och kanske gillar ni henne ni också.
Visst kan väl detta bli till en livslång kärlek.

7 kommentarer:

  1. Åh vilket vackert hus! Är helt säker på att ni kommer trivas där!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Kan mycket väl tänka mig att älska henne, rätt mycket faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Men, Carola vem som helst kan nog tänka sig att bli "flata" om det gäller en sån vacker brutta! Ha ha!

    Jätteskoj! Denna historia blir bara mer och mer spännande :-)

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  4. Carola - för vad det är värt så läser jag din blogg då och då!

    Mitt allra största grattis och mina allra hjärtligaste lyckönskningar till er alla!!

    (Och Ystad är ju så mycket smidigare att ta sig till!! :o)

    Kram
    Britta

    SvaraRadera
  5. Härligt Carola ! Då får du "topsa" lite där också ;-) Tomas tar väl med sig perkulatorn så vi kan dricka kaffe när jag kommer ;-) Blev lite orolig att den blir kvar i ert gamla hem !! PoK Bettan

    SvaraRadera
  6. Hej Carola, jag måste säga att du skriver för jävla bra.
    Har suttit och läst igenom alltihop och gillar särskilt alla vassa kommentarer i dina betraktelser om folk och företeelser.

    Jag kommer att titta in igen för att läsa mer.

    SvaraRadera
  7. Grattis till det nya huset!!synd att vi inte var tillräckligt "snabba" och hälsade på i det gamla...jag tror ni kommer trivas jättebra i Ystad,en av mina favoritstäder! Kram Angela

    SvaraRadera