fredag 26 oktober 2012

Anti-Stress-Medicin:



Varför ta det lugnt? 
Jag menar när man kan överboka sig. 
Sådär så det blir lite fart på tillvaron liksom.

Ni som hänger med här vet ju att vi ska vara ute ur vårt hus om 11 dagar.
På dessa elva dagar har Tomas lyckats boka in ett flyg tur och retur till Stockholm.
Han har klämt in en 3-dagarstripp till London till sig och de stora tjejerna. Vi ska ha förberedande byggmöten med två olika byggfirmor angående helrenovering av Apgränd.

Jag är ju å andra sidan inte så himla mycket bättre själv om jag nu trodde det. Jag har bokat mig för att vara med på en företagsfotografering av ett gäng advokater. Jag har lovat att: - Jodå, såklart hinner jag med att vi gör en 1-2 dagars fotosession här hemma också. Det är ju så roligt! Och nejdå, inga problem klart vi hinner med två inbokade möten med banken innan också. Och en sista besiktning av inventarierna tillsammans med nya ägarna, jaja, klart jag säger ja till det med.

Ja, just det sen har jag ju min fotoutbildning varje vecka också. Där måste jag leverera bilder enligt en viss hemläxa, men inga problem. Det är klart jag fixar det. Och en liten simpel 5-årskontroll på barnavårdscentralen är ju en bisak i sammanhanget på dessa 11 dagar också.

Därför, för att jag inte ska få ett sammanbrott och bli liggandes och skaka och slita mitt hår i fosterställning så har jag ett perfekt botemedel. Ja, förutom att äta som en mindre elefant då.

Jag har bokat in mig och Bella på en Fredagsmys (tramsigt namn, jag vet), på Karlaby Kro på Österlen ikväll. Det är ju ren förebyggande medicin, det måste man väl ändå säga.

Ikväll ska vi: checka in på mysiga Karlaby i deras härliga rum. Vi ska få varsin skön massage. Det kommer komma en massa god mat och en finfin flaska vin upp till vårt rum. Vi har såklart köpt med oss en hel bunt med lyxiga magasin att bläddra i också. Så vaknar vi upp till en överdådig frukost med bara närproducerade varor.

Jamen, är det inte sånt här som är meningen med livet – Guldkant på tillvaron – Eller ja, man kan kalla det vad man vill. Det ska bli härligt i alla fall.












1 kommentar:

  1. Åh, just i dag skulle jag vilja vara din dotter :-)

    Ha det såååå mysigt!
    Kram Lina

    SvaraRadera