onsdag 17 oktober 2012

Kändis-Hype:



Jag har av olika anledningar kontakt 
med en så kallad kändis. En rätt känd kändis. 

Det som gör mig lite beklämd eller kanske ska jag 
säga lite glad å mänsklighetens vägnar är följande:

Den här kändisen som de flesta av er tittar på varje vecka framställs som lite, 
ja lite…hur ska jag uttrycka mig. Okej, som lite vinklad i sin personlighet. 
Programmet väljer att framställa denna person på ett visst sätt. 
Jag blir därför både glad och lite rörd när det visar sig att det bakom 
den vinklade tv-bilden bor en riktig människa. 
En varm och riktig person med både hjärta och hjärna.

Om jag vore – Gud förbjude – en kändis, så skulle jag bli ganska ledsen 
om jag framställdes på ett sätt som inte var i paritet med verkligheten. 
Just den här kändisen har nära släkt som 
får se sin nära och kära ur en TV-vinkel.

Gör TV verkligen vad som helst för att få fler tittare? 
Och då blir ju följdfrågan: 
Får de verkligen fler tittare? 

Jag hade för egen del föredragit en bild av en riktig människa istället. 
För det finns inte så många riktiga människor. Väldigt många väljer att 
spela någon annan för att de tänker att den riktiga som de är själva inte duger.
Har jag rätt eller har jag rätt?


2 kommentarer:

  1. Du är ALLTID välkommen på en "snick-snack-stund"...med tea eller nåt annat gott att snaska på :-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Och nej, absolut ingen fotokurs...blir så utan blixt! Ha ha!

    Hälsa Bodil att hon har INTE fått en motståndare :-)

    //Lina

    SvaraRadera