torsdag 11 oktober 2012

Antika dofter:



Jag fullkomligt älskar gamla möbler och antika prylar.
Det är något med patinan och känslan och ja, allt som finns i gamla grejer helt enkelt.

Det är en härlig känsla att tyst få lov att tassa runt i antikbutiker 
och smeka med handen på väl använda ting.

Eller att få strosa runt på en rekorderlig bondauktion långt ut på landet. 
Att gå runt där bland snusspottande gubbar och få lov 
att insupa känslan och alla dofterna, det gillar jag mycket. 
Ja, alltså doften från både gubbarna och möblerna då.

Jag skulle gärna jobba med något som inbegriper antikviteter och gamla prylar.


Bilderna nedan är från ett reportagejobb som jag gjort tillsammans med fotograf Bodil Davidson. Hon fotar som en Gud denne duktige Bodil. Verkligen skön fingertoppskänsla.
Vi har varit på Söderslätt i Skåne hos Mrs. Perlman. En helt fantastisk antikbutik med den där rätta känslan som man ju alltid letar efter. Väldigt mycket värt att kika in till Mrs. Perlman.









1 kommentar:

  1. Visst är det roligt! Har dock blivit hårdare mot mig...köp sakerna när det där stora drömhuset existerar! Förråd går liksom inte att få större vara för att man önskar det :-)

    Kram på dig!
    Lina

    P.S Bodil är grym! :-)

    SvaraRadera