fredag 12 oktober 2012

Kontorets galning:



Jag delar kontor med en komplett galning.
Faktiskt händer det att vi delar frukostbord också.
Ja, till och med säng ibland.

Jag är i alla fall i stort behov av Lugn & Ro
när jag ska trycka på mina tangenter.
Just tillståndet Lugn & Ro händer sällan här.

Ofta sker istället följande:

Kontorsdörren rycks upp och in kommer galningen.
Han klampar runt, runt – med högljudda skor på sig
(jo, det finns såna skor), pratandes i mobil samtidigt.
Eller pratar, han skriker ut sitt budskap i örat på någon
stackare som ju måste vara lomhörd för länge sedan.

Sen sätter han sig med halva arslet på stolen och klottrar
ner några kråkor på en knölig post-it lapp med en penna
som bläcket är nästan slut på och så måste han upp igen
och rota rätt på en ny halvdassig skrivtingest.

Allt detta medan han har örsnäckan i ena örat och inte sällan
den andra mobilen – jo, han har två såna där helvetesmaskiner
igång dygnet runt, i andra handen.

Galningens skrivbord ser ut som någon lämning från kriget i Syrien,
för att inte tala om hans anslagstavla
eller att försöka tyda hieroglyferna i hans filofax.

Jag måste ofta hyperventilera för att stå ut.
Själv verkar han helt oberörd.

2 kommentarer:

  1. Ordspråket säger att genier behärskar även kaos. ..men säg inte det till Tomas för då får ni byta kontor med öppet upp till nock så hans hybris inte slår i taket. ..för det är också ett störande ljud - "huvud mot tak-oljudet" kram från mig som tyvärr också gillar ordning på papperna:)

    SvaraRadera
  2. Men han är rätt go att ha som make, va? :-)

    Mysig fredag på er!
    Kram Lina

    SvaraRadera