onsdag 24 oktober 2012

Jag skriver väl vad jag vill:



Jag vaknade upp en alldeles vanlig och 
grå onsdagsmorgon och bara kom på det. 

Med håret på ända och med en andedräkt 
man kunde döda flugor med så landade 
insikten med ett brak i min hjärna.
Det här är ju min blogg. 
Jag kan ju skriva vad jag vill. 
Jisses liksom.

Så då gör jag väl det då. Skriver vad jag vill alltså.
Här är således jagskrivervadjagvilltexten:

Du där, som tänker att du har något att hämta genom att ragga på min man.
Det kan du lägga ner. Jag är inte svartsjuk. Det ligger liksom inte för mig.
Jag menar, varför skulle han vilja byta bort MIG?
Nej just det, du hör ju själv hur dumt DET låter.

Nä, jag vill mer bespara dig förnedringen i att bli avvisad.
Om du inte har fattat det förut så är det som såhär:
He lööövs me. Såklart. 
Jag menar vem gör inte det! 
Lövs me, menar jag.

Du har jobbat på det förut, alltså att försöka ragga på min man.
Det gick ju sisådär den gången, eller hur. 
Jag vet inte hur du tänker denna gång.
Om du tror att det kommer gå lättare nu. 
Eller hur du nu tänker.

Jaja, som sagt. Vi gör alla våra misstag. Så också du, min vän.
Försök att hitta någon i din egen division. Istället.
Jag kan ju läsa vad du skriver på Facebook till min man. Snopet va.
Jag blir inte arg. Det är bara alltför patetiskt för att orka hetsa upp sig över.

Jag tänkte bara ge dig en stillsam passning här på min blogg. 
Den som jag vet att du läser. En liten passning från mig till dig 
sådär i all enkelhet. Och i all vänlighet förstås.

Ett litet tips från mig till dig kommer också här. 
Även det i all vänlighet förstås: 
Ragga på Svenska Knyppelföreningens Årsmöte, 
eller ta en fika på Bilprovningen, eller varför inte 
bara gå till ditt gamla stam- och raggarställe och 
lura med dig nån därifrån. 
Jag menar nån som passar dig bättre. 
Jag tänker ju såklart mest på dig, 
det måste du väl ändå förstå, lilla vän.

Annars så gör ju min man som han vill.
Med vem han vill. Hur han vill. 
När han vill. Om han vill.
Men du:
Inget av det kommer att ske. 
Med dig.
Serru.



1 kommentar:

  1. Du har det fullt upp! Först huset som raggade på honom, och sen en...ja, en av kvinnligt kön :-)
    Tur att han är käääär i dig!

    Ha en bra dag!
    Kram Lina

    SvaraRadera