fredag 5 oktober 2012

Valium & Vinotinto:



Jag är helt galet, galet superstressad just nu. 

Tumskruvarna är så hårt åtskruvade så snart knakar det till i skelettet. 
Tjong säger det, och ja jävlars där åkte en benpipa rätt ut genom skinnet.

Och min stackars bettskena som jag har för att motverka att jag 
stressbiter ihop käkarna på nätterna kommer jag en morgon att 
kunna spotta ut i småflisor mellan tänderna.

Det är sådana gånger det händer. Det är då jag gör det. 
Det förbjudna. Jag Äter Kolhydrater. 
Ja, jag veet.
Men det funkar som inget annat gör.

Medicinen mot stress heter nämligen:
Kolhydrater. Kolhydrater. Kolhydrater.

Det som alltid händer när pressen är så här enorm 
är att jag känner att jag bara måste äta kolhydrater. 
Verkligen en bra och konstruktiv lösning på allt. 
Jag fullkomligt trycker i mig.

Jag börjar gärna en sådan stressdag med två stycken 
fiberbefriade frukostar efter varandra. Med kanske max 
1 timme mellan varven. Svampigt vitt rostat bröd med tjocka
lager av smetig crème cheese och sötsliskig marmelad ovanpå 
det, till exempel. Följt av några rediga bitar mörk choklad. 
Sånt kallas ångestdämpare utan recept.

Det är så jäkla påställt just nu och det mesta ligger utanför min kontroll. 
Jag kan liksom bara hantera det genom att äta kolhydrater. 
Som om det skulle hjälpa. Men det blir lite lugnare i magen och själen för en stund.

Det är himla, rasande och galet mycket som står på spel dessa dagar. 
Som jag då hanterar genom att äckeltrycka i mig fettigt och sötigt kolhydratstint vitt skitbröd. 
Undrar om inte lite vanligt Valium & Vinotinto skulle fungera bättre. 

Och vara roligare.

1 kommentar:

  1. Håll dig till kolhydraterna du, kan inte tänka mig att tabletter löser nåt problem i längden...möjligtvis vin! :-)

    Ha en underbar fredag!
    Kram Lina

    SvaraRadera