tisdag 9 oktober 2012

Auktionssajter:



Jag gillar mycket upplägget hos Lauriz.com. 

De hämtar godset, värderar godset, skriver kvitto på godset, 
fotar godset och lägger ut allt på sin auktionssajt. 

Wonderful upplägg på det, tycker jag.

Det jag tycker är lite märkligt däremot är ju hur något som är värderat till 6000 kr för att det är värt just den summan blir så mycket dyrare. Grejerna ligger ute och priset bara stiger och stiger. Alltså det är ju inte så att jag klagar för det rasslar ju till i plånkan.

Men folk som bjuder – har de ingen koll?
Jag la ut 6 st sjuanstolar som snart är uppe i över nypris. Jag fattar ingenting.
Vad är det folk vill ha?
En sliten patina, eller kanske att min rumpa exklusiva skavt sönder just deras nyinköpa prylar. Varför inte bara köpa sprillans nytt på en gång istället. Eller missar jag något här som andra har fattat kanske.

Den här klädställningen köpte jag på Blocket för 300 spänn för några år sedan. Just den här gamla avskavda och rostiga rackaren sålde jag förra veckan på Lauritz.com och fick 5000 kr.

Va!? Fatta att folk är galna.

Kanske skulle man börja weela och deala med prylar istället. Jag älskar ju att drälla runt i dammiga antikbutiker och strosa runt på rediga bonnauktioner.

4700 kr för lite gammalt skit. Minus lite avdrag för provision. Jag menar vilken vinst på lite gammalt skrot. Folk är verkligen inte kloka. Eller om det nu är jag som inte är klok och inte har fattat hypen.

1 kommentar:

  1. Kräng mina grejer, gärna! Carl Malmstens stolar, bröte, loungestolar/sängar i skinn, bröte, ljuskronor i smide, bröte...herregud, kanske har en förmögenhet ståendes? Nja, men en trevlig utekväll i allafall :-)

    Lycka till!
    Kram Lina

    SvaraRadera