fredag 14 mars 2014

Trött På Gammalt Mög:

Jag skulle bädda rent imorse.
Så öppnade jag linneskåpet.

Allt såg fult och tråkigt och ännu mera fult ut.
Nä, nu får det vara nog med gammalt mög.

Jag gick raka vägen till
Butiken med bestämda steg.

Jag fyllde en hel korg med påslakan, snygga örngott,
en hög med nya handdukar och ja, sen råkade det
ju trilla ner lite annat från hyllorna. Sånt som liksom
bara ramlade ner i min korg när jag gick förbi.

Högvis med nytt...
...nya marockanskt inspirerade handdukar...

...alldeles nybäddat. Visst blev det fint...


...inköptes i buntvis också!
Och här är hon som handlade. Ja, alltså jag var ju inte in i nån
butik i brudklänning med uppknäppt rygg. Riktigt SÅ knäpp
är inte ens jag! Men det är en rolig bild, eller hur.
Fotograf: Exhibibild/Yvonne Rambring.

4 kommentarer:

  1. Mög vilket roligt ord :-)
    Verkligen jättefina saker som "ramlade" ner i shoppingkorgen! Vad är det för märke om man får fråga?! Och häftig bild på bruden. Trevlig helg/Tina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Såklart får du fråga!
    Påslakanen kommer från märket Vide, och de superfina handdukarna är från Åhlens. Bra pris var det på det också!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Ja, både det inföskaffade och bilden :-)

    SvaraRadera