måndag 5 november 2012

Snoppelisnoppen:



Tudeliduuu!
Är det inte sånt man ska skriva i bloggen.
För att få många läsare. Ord som tudelidu och bästelibäst.

Eller vad sägs om: Snyggelisnygg, toodeloo och andra babyord. 
Jag blir nästan förolämpad att vuxna människor skriver sånt trams 
till andra vuxna människor. Hjälp liksom, vart är vuxenvärlden på väg.

Ja, men ok då. Det kanske är sånt man ska skriva för att få många bloggläsare. Så därför.
Nu tudeliduar vi oss här med snyggelisnygga tankar till Er mina bloggelibloggläsare.

Jag tänker mig att ni som läser min blogg är vuxna människor som inte vill bli tudeliduade, och inte heller vill ni väl att jag avslutar mina inlägg med nåt Kramiz med Z, eller kanske ett pusselipuss med ett hjärta eller så.
Föresten vet jag inte hur man gör hjärtan.

Jag funderar på om det kommer att komma nån förolämpad och kränkt tudeliduare nu och kommentera det här inlägget. För så här dum får man ju bara inte vara i den goseligosiga bloggelibloggvärlden.

Jag kan inte låta bli att undra om de som skriver sånt här 
verkligen är såna på riktigt. Det kan väl ändå inte vara möjligt. 

Jag ser i så fall följande scenario framför mig, när den lilla tudeliduan ska gå och lägga sig och susselisussa söttelisött med sin lilla ponkeliponk i deras sköna sängelisäng.
Hennes ponkeliponk som säkert har designkallingar i krispigt vitt med nåt coolt svart tryck på. Eller grått. Grått är bra.

Så säger då den lilla tudeliduan
till den lilla ponkeliponken:

-         Kom nu min lilla gulleliplutt så ska vi gå till lilla sängelisängen och gulleligulla med lilla snoppelisnoppen.

Jamen, shit alltså!
Min man hade omedelbums tagit sitt täcke och stormat ut och lagt sig på soffan om jag sagt nåt sånt. Han hade blivit dödligt förnärmad om jag hade fått för mig att kalla hans käraste kroppsdel för lilla snoppelisnoppen.


5 kommentarer:

  1. ha ha hi hi ho ho
    vad gullelli gulligt detta var!
    kramiz ak

    SvaraRadera
  2. NEJ inget mer gulligullande!!!!
    Din blog är bland de bästa jag läst om vardagen och tankar
    fortsätt så utan gulligullande.

    MVH en Lindesbergare

    SvaraRadera
  3. Åh Tusen Tack du anonyme Lindesbergare!
    Så glad jag blir att du gillar min blogg.

    Och nää, det blir just inte något gulligull i min blogg.
    Det finns det andra som gör så mycket bättre.
    Jag är nog mer rivjärnstypen!

    SvaraRadera
  4. Tihi!! Ja och skriva Gah! Efter varje mening... Just precis, krispigt, skattisar, pannkisar...

    SvaraRadera
  5. Äntligen någon mer!!!! Jag kan bli så irriterad att jag skiter i att läsa, j-la fjant! Värsta är medelålders kärringar som kastar hjärtan till höger och vänster på t ex Facebook, suck! Ok, ETT hjärta är ok om någon är ledsen, eller katten/hunden/ ungen är söt, men sen är det bra tack :-)

    Nattelinatti!
    Kram Lina

    SvaraRadera