onsdag 21 november 2012

Prickigt & Rutigt:


Tapetprover. Kanske hälften prickigt, hälften rutigt.

En lite lätt smutsrosa nyans.Det blir lagom mycket rosa till en Liten Ljuvel.

Tapeten kommer från Lilleby Kids. Den finns i en fin grå och fin beige också.

Jag funderar på om inte den här lilla godingen
till tapet ska få pryda Astrids fina flickrum.
Jag tror den blir perfekt till en Liten Ljuvel.
(Ja, jag vet att jag stavar ordet juvel fel, men det ser så
snyggt ut när ordet liten och ordet juvel är lika).

Astrid själv vill ha ett rosa rum. Såklart.
Allra helst med Hello Kittymotiv på tapeten.
Jag hatar den där feta lilla Hello Kittyfiguren.
Ful är hon och illrosa fulfärg har hon. Skrikrosa - Skrikfult.

Stackars barn tänker du, att hon inte kan få välja själv.
Nej, just det. Det får hon inte. Jag står inte ut med att
gå in i nån smetig och smaklös Hello Kittygegga varje
morgon och varje kväll.

Sen tror jag inte att det går någon större nöd på just lilla Astrid.
Hon har ju faktiskt mat för dagen, tak över huvudet och en familj
som älskar henne. Det finns barn som inte har något av det där.
Men vid den lilla feta Hello Kittyfiguren sätter mamman stopp.


4 kommentarer:

  1. känner igen mig.. oss.. jag o dottern. Listade ut att om jag bara tar med mig utvalda böcker hem.. eller ännu bättre utvalda prover så "fick hon välja"

    SvaraRadera
  2. Det gör du rätt i. Vi ska göra i ordning barnens rum inom snar framtid. Där tänker jag minsann bestämma ALLT!. Blir varken Hello Kitty eller fotbollsrum ( Max önskan), nä fy usch och blääää för sånt.
    Jag bläddrar i Borås tapetkatalog "WALLPAPERS BY SCANDINAVIAN DESIGNERS",ojojojoo så mycket fina tapeter helt i min smak.
    Men först får ska vi fira lite jul innan vi rör till på övervåningen!
    Ha det! Jenny

    SvaraRadera
  3. Härligt Jenny! Säker på att det kommer bli superfint i era barns rum också. Du måste fota och lägga ut när det är dags. Jag blir ju så nyfiken!

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Klart att man ska lotsa sina barn rätt i livet :-)

    P. S
    Har precis kommit hem, läser dina inlägg sedan flera dagar tillbaka: TACK, DU ÄR STÖRTSKÖN OCH FÖRGYLLER MIN TRÖKIGA BUSSRESA :-D

    SvaraRadera