torsdag 15 november 2012

Shabby Trash:


Trendiga kontoret.


Dra in magen, fetknopp.

Ljudet är....högt. Ihållande. Outhärdligt.
Lägger ut lite bilder på vårt nya vackra hem (hrm).
Och ja, vi bor i denna röra.
Fem personer bor i vad som snällt kan sägas vara ett fucking kaos.
Här ska lagas mat, läsas läxor, tittas på Bolibompa och bedrivas kontor.

Jag förstår om ni är avundsjuka på att jag sitter på
mitt supertrendiga shabby trash-kontor och jobbar.
Jamen ni ser väl hur duktig jag är på det här med inredning.
Helt innovativt och galet nytänkande i min inredningsstil.
Jag menar vem skulle komma på att sitta i en barnsoffa
och ha Bauhauskartonger som skrivbord. Nej just det.
Så himla modern och nytänkande är jag.

Vårt ubersnygga köksbord har vi lånat av familjen Rydje.
Samt fem tallrikar och en kaffebryggare. Funderar allvarligt
på att fråga om vi inte kan få köpa loss det coola bordet sen.

Vår säng som är en 210x210 står shabby trashaktigt på tvären
med madrasserna i plastpåsar. Det skapar verkligen en helt unik
känsla i hemmet. Speciellt när man ska försöka trassla sig förbi dem.
Meningar som ”Dra i magen” ringer i öronen
varje gång man försöker klämma sig förbi.

Och nej, jag blir inte sur om du tar efter min asmoderna trashstil.
Jag förstår verkligen om just du vill bo såhär citycoolt.

Till det här snygga och nya hemmet har jag addat en tuch av hantverkare.
Ett aldrig sinande ljud av dånande högljudda golvslipmaskiner.
En doft av bränt trä från golven och ja lite atmosfär sådär i största allmänhet bara.

Mina strumplästfötter måste minst hundra gånger om dagen skrapa
av sig mot mina smalben. Allt för att få bort den värsta sågspånen
som annars hamnar både här och där. Mest där faktiskt.
Den där fucking sågspånen som ligger mest och helst i sängen
när man ska gå och lägga sig. Som lite gratis kroppspeeling.





1 kommentar:

  1. Åh! Jag vill, jag vill, jag vill också gå lös på världens coolaste projekt! Gud vad roligt att få följa er :-)

    P. S Ser ju redan potentialen...!

    Trevlig torsdag!
    Kram Lina

    SvaraRadera