måndag 4 november 2013

Sthlm och Lite Besvikelse:

Vi var på Posh Living...

...vi var en snabbis in på Room...

...och vi hann förutom Room också med...

...att avlägga visit på Spiti i MoodGallerian...

...för att kolla in och få lite inspiration till nya projekt!

Jag och Ljuvelen har 
varit i Sthlm under höstlovet. 

Jaha, och så undrar du såklart varför jag 
inte tog med mig 13-åringen och 15-åringen. 

För att de inte VILL! 

Att göra någonting med töntiga mamma 
och tjatiga lillasystern det GÅR bara inte. 
Och man kan ju missa KOMPISARNA under 
typ 48 timmar. Så det fattar ni ju själva varför de inte var med.

Egentligen skulle jag och den lilla Ljuvliga ha åkt till min gamla hemstad. 
Jag hade planerat att vi skulle bo på det lilla mysiga Bed&Breakfaststället 
på Kungsgatan. Vi skulle ha fikat på Frosths Konditori och vi skulle ha badat 
i deras väldigt fina badhus. 

Jo, de har faktiskt vad jag vet Sveriges finaste lilla badhus! 

Och jag hade så mycket sett fram emot att träffa en alldeles speciell person också. 
Vi har haft en massa kontakt via mejl, och jag hade verkligen glatt mig åt att få träffa 
denne skarpa hjärna in real life. 

Nu blev det inte så. Och JA, jag är besviken på just det.

Men nu åkte vi alltså inte till min gamla hemstad.
Och det av anledningar som jag inte tänker gå in på här. 
Jo, jag KAN och jag ÄR gärna personlig med er. 
Men det här är ändå väldigt privat. Så nog om det.

Men vi gjorde en massa annat trevligt jag och Ljuvelen. 
Så att hon inte skulle bli alltför besviken. Vi gjorde Sthlm då istället. 

Hon fick välja var vi skulle bo. Därav bodde vi på Mälardrottningen, 
som är ett halvokej hotell av en rasande grann och stor båt som ligger 
vid Riddarholmen i Gamla Stan. Sen gjorde vi mest barnsaker. Det enda 
jag hann med var en snabbis in på några inspirationsbutiker. För att få 
göra det gick det åt en hel del olagliga mutor till den lilla 6-åringen. 

Men det var det värt!

3 kommentarer:

  1. Det hade varit mycket trevligt att träffas men du gjorde helt rätt i att fara till Stockholm.
    Barn och familj går före allt annat. Dessutom är hemstaden rätt trist den här årstiden.
    Vi får nog tid att fika och samtala vad det lider.

    En inte alls så speciell person

    SvaraRadera
  2. Synd att Ni inte kom hitåt, kunde vi haft lite höstlov ihop. Vi fyllde det med ponnyridning, badhus, skogen (!) och Örebroshopping, så så himla trist var det inte i hemstaden...
    Stockholm var nog i och för sig svårt att slå och vad är bättre än egentid med sina små och Linde står kvar ju!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym!
    Du som är "En inte alls så speciell person". Som är precis just det! En speciell person. Jag är helt säker på att du inte inser din kapacitet och din storhet. Jisses människa, du är det mest oväntade, smartaste, känsligaste och ja allt i en person. Du... du... ja, jag finner inte ord. Som sagt, du inser inte din egen storhet. GÖR något med mer med den där hjärnan du har!


    Hej Jenny!
    Ja, det hade varit mysigt. Tänkte allt på att jag skulle ha hört av mig till dig så kunde tjejerna ha träffats lite. Men av orsaker som är ja, lite komplicerade så blev det ändrade planer.
    Hoppas ni hade ett trevligt höstlov!
    Kram C

    SvaraRadera