måndag 25 november 2013

Att Våga Släppa Taget:



Vi höll varandra i händerna och hoppade!


Vi gjorde det tillsammans! Jag älskar min familj.

Om man är modig nog att våga släppa allt. Som vi gjorde.

Vi sålde vårt förra hem. Det vet ni säkert redan.
Vi sålde det tillsammans med alla våra minnen.
Vi sålde precis alla våra saker som fanns i hela huset.

Den fina tavlan som våra vänner gjort till oss. Alla plantorna som jag grävde ner i trädgårdslandet. Alla våra möbler. Alla våra tallrikar som vi dukat med till alla fester och till alla måndagsmiddagar. Alla mina blommor och de fina krukorna som jag ropat in på auktion. De sköna gamla träfåtöljerna med sniderier i ryggarna. Den charmiga stora skänken från järnaffären i min gamla hemstad. Allt fick stanna kvar.

Om man vågar göra en sådan sak.
Om man vågar släppa relingen som vi gjorde med våra barn.

Vi höll varandra hårt i händerna alla fem.
Så tog vi sats. Och så hoppade vi tillsammans.
Då är man modig. Då är man galen. Då är man orädd.

Jag kommer aldrig mer vara rädd. Jag känner mig fri.
Jag bryr mig inte om saker. Det är bara saker. Jag är modig.

Vi är fem stycken modiga tillsammans.
Jag älskar mina flickor. Jag älskar min man.

Tillsammans kan vi göra vad som helst!
Vi är nästan helt oslagbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar