torsdag 14 november 2013

Before And After:

Nu är grovarbetet färdigt i vår trädgård.
Nu är det bara att vänta till våren.
Nu vill vi ha vår. Alltså NUU vill vi ha vår!

Jag vill se hur allt som är planterat och löjligt litet nu, blir sen.
Jag vill se hur allt exploderar av en massa fina gröna växter.
Jag vill se när den skitfula poolen blir gömd bakom 
en rund vägg av härlig, täckande murgröna.

Jag har sagt till om enbart grönt i trädgården. Gärna vintergrönt.
Jag har sagt till om att OM det ska vara blommor ska de vara vita.
Jag har sagt till om att någon annan färg gillar jag INTE.

Storleken på gräsmattan?
Den är precis lagom!

Har du en stor gräsmatta?
Det har jag också haft. 

Men handen på hjärtat:
Hur ofta är man på hela? 
Ja, förutom när man klipper den jäkeln då.
Våga Vägra Stor Gräsmatta, säger jag!

Hur som helst. Du får ha hur stor gräsmatta du vill för mig, 
och du kan slita med den helvetesplätten en gång 
i veckan också, om du tycker det är kul. Jag gillar andra saker.

Det ska bli så kul att se hur det blir till våren nu!!!


Så här såg det ut förra veckan...



...och nu är det...

...snart klart...

...det var många plantor... (och nej, det var inte jag som gjorde det jobbet)

...som levererades för att komma ner i jorden...

...och när våren kommer...då kommer ALLT explodera.

Ser fram emot att plantera nytt i fina krukor...

...ställa ut lyktor, utemöbler och annat fint! Och äkta gammal gatsten är ljuvligt.


5 kommentarer:

  1. Jättefint, ska kolla in det live i helgen:)! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli hur fint som helst! Och lekstugan...nog för att min är väldigt fin (och väl använd genom åren) men denna...söööt! Undra på om det är så att man måste skaffa sig en rejäl sladdis? Och dessutom en tös? :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Suuuper Carola!!! :D

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera