onsdag 6 november 2013

Min Fina Pjäs:

Exakt HUR snygg...

...får man BLI!?

Mina stora tonårsbarn vägrar att 
hälsa på mig när jag har den 
här fina pjäsen på mig.

Va? Kan ni fatta!

-      Mamma du har INTE den där på dig när du går ut på stan!
-      Joho, det är klart att jag tänker ha det. Den är jätteskön. Varm och go.
-      Jamen! Ahhh! Grrr! Den är ju FUUUL fattar ru väl!?
-      Nej. Det fattar jag inte. Jag tycker den är fin och jag tänker använda den.
-      Du, jag tänker INTE hälsa på dig på stan när du har den där på dig!
-      Nähä. Men jag tänker hälsa på dig.
-      INTE när jag kommer med kompisar!!
-      Föresten var har du köpt den?

Och det är ju nu mina barn blir 
ännu mer upprörda. När jag glatt säger:

-      I en second handaffär i Ystad!
-      VAA!? En begagnad också!
-      Ja. Den är kanonbra. Och den kostade bara 200 spänn, svarar jag nöjt.
-      Den ser ju för stor ut för dig också.
-      Ja, jag köpte den på herravdelningen, svarar jag obekymrat.
-      Åh. Herregud mamma! 

Tonåringen himlar med ögonen och 
ser ut att ha en nära döden upplevelse.

Jag har den på mig i stort sett varje dag. 
Jag älskar den. Allt från hundskitspåsar till
mobil och ja, allt man kan behöva ryms i den. 

Jag tror att mina barn innerst inne är avundsjuka på min fina pjäs. 
Det har jag föresten märkt när jag har den på mig ute på stan. 
Hur folk tittar lite konstigt på mig. Det måste väl ändå bero på att 
de OCKSÅ är så himla avundsjuka på min fina overall!
Eller hur? Så måste det ju naturligtvis vara.


2 kommentarer: