lördag 2 februari 2013

Hon som Dog en Fredagskväll:



Det var en gång en 
dåre som bloggade. 
 
Dåren skrev att hon minsann lovade att 
skriva ett inlägg om dagen på sin blogg.

Och så GÖR hon inte det! 

Man kan ta mig sjutton 
inte lita på någon nuförtiden.

Men jag råkar veta att 
dårens fredag var kaotisk.
Upp klockan 06.00.
Race på E65 till Malmö.
Möte tidigt.
På nästa date kommer hon inslirandes på tvären. 
Fem minuter försent. Man kommer inte för sent till 
ett möte. Speciellt inte ett som man själv har bestämt 
tiden till. Mycket dålig stil. Dåren säger förlåt för det.

Efter sju sorger och åtta bedrövelser så åker hon hem.
Hon åker hem till strömavbrott. Avstängda datorer och 
lite allmänt haveri.

Ungar som måste ladda jojo-kort för tåget. 
Ungar som måste ha pengar. Ungar som vill 
äta pizza. Byggdamm och lite mer frågor. 
Några fler beslut. Nåt mer telefonsamtal. 
Och lite allmänt strul.

Sen när kvällen kom så dog hon lite. 
Dåren som borde ha gjort ett blogginlägg hon dog i soffan.
Jag tänker att ni får ju ha lite överseende med henne. 
Hon är ju bara människa. Men jag ska ta henne i örat 
och säga åt henne att hon måste skärpa sig.

2 kommentarer:

  1. Oj, oj vilken fredag, hoppas din lördag blir bättre, så skoj att läsa din blogg, man får sig ett gott skratt / Mia

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Härligt att jag lyckas roa er med mitt kaotiska liv!
    Ha det fint.

    SvaraRadera