söndag 10 februari 2013

VuxenBolibompa:



Gladiatorerna.
Är inte det Bolibompa för vuxna?

Eller är det bara jag som fet-o-gillar de
där skrikande, grymtande, frustande och
hemska Belgian Bluevarelserna som skumpar
runt i sin Bolibompavärld som någon har byggt åt dem.

De gungar fram som orangutanger mellan alla
sina inplastade leksaker. Jag tänker att de kanske
har kontakteksem mellan benen eller nåt, eftersom 
de går så lustigt. 
Stackars dem i så fall. 
Det måste ju göra jätteont.

Det verkar inte just kunna prata heller, utan mer
bara grymta och stöna. Jo, skrika och stånka kan
de ju förstås också. Jisses.

En sån där renrasig jättetjur med
kontakteksem skulle jag aldrig falla för.

Jajaja.
Jag gör direkt avbön här, för jag veet ju att
ni är många som gillar dessa … dessa varelser
och deras idé om en vacker och sund kropp.

Vi är ju alla olika – och tur är väl det.

1 kommentar: