måndag 11 februari 2013

BikiniSnygga Jag:



Inför kommande bikinipåklädning
så behöver jag klämma ett par kilo. 

Fast jag har ju skitgott om tid 
på mig att låta fettet rinna av mig. 
Så det är lugnt.
 
Förresten fettet rinner väl av i duschen? Lite va?
Om jag duschar länge då? Och riktigt varmt? 
Och om jag duschar många gånger?

Men jag har ju annars gott om tid. Typ 48 timmar. 
Pice of cake liksom. Alla har vi ju våra mördarmetoder 
för såna slika uppdrag. Här kommer min metod:

Typ fredag:
Frukost: äggröra. Åsså litta chokolade. 
Lunch: en smoothie. Middag: en CAB sallad. 
Skitbra början på helgen. Jag är såå nöjd med 
den här starten. Chokladen till frukost? Nä, den 
har jag förträngt. Gud vad ni är petiga och ska 
hålla på och påpeka såna små skitsaker.
Men SEN, sen börjar det. Kvällsmat i groteska 
svullar- och frossaräcklerier. Som avslutas med: 
Dillchips. Smågodis. Åsså litta chokolade.

Typ lördag:
Frukost: äggröra. Åsså litta chokolade. 
Lunch: danska smörrebröd. Åsså litta chokolade. 
Middag: Kebab med pommes och vitlökssås. 
Chips. Åsså litta chokolade.

Typ söndag:
Frukost: färska ostfrallor. Åsså litta chokolade.
Lunch: OlofViktors (lyxfikställe) åt två bakelser.  
Efter att jag klämt i mig lunchen. Och som den 
avfallskvarn jag nu är så sög jag upp allt som 
Astrid inte orkade. Man ska inte hålla på att slänga mat.
Eftermiddag: Kanelbullefrossa –tog faktiskt 
bara en – hos kära vänner. Avslutar så hela 
sunkeriet med en pizza med gorgonzola, parmaskinka, 
ruccola, pinjenötter och vitlökssås. Åsså litta chokolade.

Jojomänsan, jag kan om jag vill. Jag vet nog allt som 
behöver vetas om det här med dieter och annat svulleri.

Men som sagt jag har ju 48 låånga timmar på mig. 
Innan jag ska krångla in mig i såna där små trekantiga 
tygbitar med obegripliga små snören. Såna där snören 
som när man har knutit dem så försvinner de som genom 
ett trollslag långt in mellan vecken. 
Jag fattar inte vart de tar vägen?!


1 kommentar:

  1. Man blir intelligent av choklad;-)
    Tack för en härlig blogg!
    (gillar det marockanska kaklet)

    SvaraRadera