lördag 9 februari 2013

Sakta Skrida Framåt:

Nu börjar det närma sig.
Närma sig det roliga i hela byggprocessen.

Eller det är nästan mer som när man var gravid.
Man mår inte sådär jättebra alla dagar under tiden.

Men man VET ju att det kommer komma härliga tider.
SNART! Vi är nästan framme vid det där efterlängtade SNART.

Tomas och jag fick några timmar för oss själva häromdagen.
Vi åkte till ett av mina absoluta favoritställen för shopping.
Jo, jag har en snäll och tålmodig man. Har jag inte sagt det?

Det blir nog ett golv till badrummet med handgjorda cementplattor.
Finfina plattor som infärgas var och en för sig. Det blir ett levande
och helt unikt golv. Underbart lent att gå på med en sidenmatt yta av stenolja.

Här är lite bilder från mitt gillarmycketställe.
Fönster, golv, smidessaker. Allt görs för hand.

Lite vintage på den badrumsmöblen.

Längst in har de stället jag älskar mest. Begagnade prylar! Rota-runt-i-röran-saker.

Massa fina smideskrokar, konsoler, handsmidda spikar. Ja, allt finns.

De underbara cementplattorna. Dessa till vårt badrum. I grått.

Mycket fina vill ha saker till trädgården finns det också där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar