fredag 8 februari 2013

Pruta på Allt:



Jag brukar pruta.
På allt.
Överallt.
Det går finfint.

Hos till exempel:

Optikern – Går alltid.
Tandläkaren – Enkelt.
Färgaffärer – Mycket enkelt.
Inredningsbutiker – Löjligt enkelt.
Byggvaruhandlare – Pice of cake.
Skönhetsbehandlingar – Jajamänsan.

Mäh! Varför vill du pruta
din galning, kanske du tänker.

Är inte det pinsamt, funderar du säkert också på.
Pinsamt? Nä, varför då. Det är ju kul!

Eller kanske tänker du att jag har:
- Knackigt ställt? Nä, inte det minsta.
- Är en snål rackare? Nä, det är det sista jag är.
- Eller gör jag det bara för att liksom? Ja, just det!
Jag gör det just bara för att. För att det går.

Det är ju en s-p-o-r-t att pruta!
Jag vill liksom se hur långt det går att dra det!
Går det, så går det liksom.

Det finns ju såklart ställen där det inte går att pruta.
Typ Ica, Ikea, Systemet och Apoteket.

Ja, ni vet såna där fyrkantiga ställen
där det inte finns en gnutta initiativförmåga
eller utrymme för lite egna idéer.

Bäst är när man får tag i ägaren, chefen eller någon
med lite behörighet. Det ger ofta finfin utdelning.

Fast de där Männen med stort M!
Jag glömde ju dem.
Karlar är mer lättprutade än kvinnor.
Är män bara ovanligt lättlurade eller vad är grejen
med att det alltid funkar bättre med just dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar