tisdag 12 februari 2013

Äckelkök blir Romerskt Bad:


Så här är det meningen att badrumsgolvet ska bli. På ett ungefär.


Med den ljusgrå betongplattan. Den är väldigt mycket finare i verkligheten.

Många, många olika konstellationer har jag suttit 
och knåpat med. Innan vi bestämde oss. 
Eller hrm, innan JAG bestämde åt oss.
Nä, men vad tror ni
mina fina bloggläsare?

En av dessa konstellationer har jag valt.
Jo, för det är mest jag som väljer. Eller ja,
det är faktiskt bara jag som väljer.

Inte för att jag är någon envåldshärskare
(eller jo, det kanske jag är), utan mer för
att jag ju har bäst smak. Det måste ju alla
andra fatta ändå. Eller hur?

Så i alla fall. Det här är det golv som ska bli i vårt nya badrum.
Det som idag är vårt äckelkök. Av äckelköket ska det bli ett stort
och fett badrum i vintagestil. Med ett litet stänk av romerskt badhus. 





1 kommentar: