måndag 9 december 2013

Ytlighet och Shopping:

 
En lampskärm som är skitsnygg. Och jo den ÄR vit. 
Men någonting har hänt med bilden vid överföring. 
Så ni får helt enkelt använda er fantasi. 


En supersnygg lååång tunika i sammet och siden.
Som jag blev övertalad att köpa. Och jo,
CanCan och VackraVeran nu ÄLSKAR jag den!

En tunn genomskinlig (Tomas blev jätteglad över just det!),
inhandlades också. Och det fina halsbandet från VackraVeran som
driver Unica of Sweden.

En liten hög med nya fina kuddar. Det behöver man ju ALLTID!

En stor maffig ljusstake fick också hänga med hem.



Jisses. Pust och stön. 

I helgen har seriös 
shopping ägt rum här: 

Pälsplädar, ljusstakar, klänningar, blusar, kuddar, 
halsband, lampskärmar, örhängen och lite annat 
rassel o blingbling. 

Asså, man fattar ju att de där 
Hollywoodfruarna inte orkar arbeta. 
Det är ju ett heltidsgöra det här. 

Dra plastkortet. Dra plastkortet. Dra plastkortet.

Ska aldrig bli en sån fru!

Man skulle ju kunna tro att jag är lite av en shoppinggalning. 
Men så är det faktiskt inte. Jag är inte speciellt road av att handla 
eller göra av med pengar överhuvudtaget. Jag vet inte riktigt varför. 
Men jag tycker mest att det är tråkigt, meningslöst och allmänt trist. 

Så tänker jag på vad som egentligen roar mig. 
Och ja, jag kan bara komma på en enda sak: 

BOKSTÄVER!

Jag är besatt, hänförd och helt upptagen av det här med bokstäver och ord. 
Hur 28 krumelurer som ju är alfabetet kan varieras i det oändliga. Hur de kan 
bli till magiska historier, fasansfulla berättelser eller noveller som vibrerar av 
känslor (ja, eller av sex!). 

Visst är det magi! 
Visst är det fantastiskt!
Visst är det underbart! 

DET är jag road av!

1 kommentar:

  1. Du hittade mycket fina grejor ;)
    Undrar bara så där...hur pyntar du till julen????? tomtar??? massor??? eller inget alls??? bara nyfiken i en strut ;)
    Kram Kram AnkiPe

    SvaraRadera