onsdag 4 december 2013

Det Finns SlappFisor Överallt:



 
Är de dina?
Det ligger ett paket cigaretter
uppe på duschväggen i vår dusch.

Jag röker inte.
Tomas röker inte.

Exakt VEM har lagt dem där?!

Jag kan lova, att det inte är JAG i alla fall.
Kanske är det någon som är här när jag inte
är det. Jo, så måste det ju såklart vara. Hrm.

Och då blir jag ju så förbannad! 

Så jäkla dålig stil! Jag kokar av vrede över sånt uppförande. 
Va?! Att hålla på att glömma en massa äckelprylar när man är här.

Kan inte den där rökerskan ha den dåliga
smaken att ta med sig sitt skit när hon går härifrån.
Låna duschen och blöta ner handdukar och sånt det
kan jag väl kanske stå ut med. Eller om det kanske är
något mer som är mitt som hon lånar. Men alltså att
glömma äckelpäckelciggpaket! Exakt DÄR går min gräns!

Jag ska prata allvar med henne om jag någon gång råkar stöta på henne. 
Eller kanske ska jag skriva en arg lapp. Typ som de som står i allmänna 
tvättstugor om att ta bort luddet i torktumlaren. Ja, jävlars! Det ska jag göra. 
En lappjävel ska hon få om att hålla rent efter sig. Bah! Hålla på att drälla 
med äckliga gamla ciggpaket! I MIN dusch liksom.

Cigarettpaketet har legat där sen i somras nu. 
Jag vägrar ta bort det.Tänker inte befatta mig med sånt skit.
Tomas hävdar att han inte har en aning. Ja, eller hur va!
Men jag vet nog jag minsann. 
It takes one to know one liksom.

Så om du kommer till oss och lånar vår toa. 
Och så ser du det där onämnbara paketet. 
Och så höjer du på ögonbrynen och undrar.

Du: 
Fråga INGENTING 
om NÅGONTING då!

Det blir en så annorlunda stämning av sådana frågor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar