onsdag 15 maj 2013

Sluta Skälla På Mig:




Nytt jobb. Nytt projekt. Mycket arbete.


Det luktar trygghet om skjortan. Det luktar Tomas.

Jag vet!
Jag vet!
Jag vet!

Jag målar i dyra snyggbrallor nu igen.
Och då blir ni arga på mig igen.

För att jag kladdar runt i brallor från Mos Mosh.
Men vänta här nu innan du börjar skälla på mig!
Kan jag få försvara mig lite?
Tack.

Såhär tänker jag:

96 % av min tid går jag runt i arbetskläder.
3 % av min tid går jag runt i säckiga grå fulmysbrallor.
1% av min tid har jag på mig coola snyggbrallor och är fin.

VARFÖR ska jag då inte ha SNYGGA
jobbarbrallor på 96% av min vakna tid?

Va!?
Kan du förklara det?
Nä, det kan du inte. Och inte jag heller.

Så nu får det här bli mina nya målarbrallor.



TOYS DETOXRECEPT:
Så lovade jag er ju receptet på Toys Detoxsoppa.
Och det kommer här.

Exakt såhär står det till mig från Toy:
Soppan ska du äta till lunch och middag 3 dagar i veckan.
Till frukost ska du äta 3 ägg + 4 skivor kalkon.
Dricka minst 2 liter vatten varje dag.

2 gula lökar
1 hel vitlök
½ chili
3 blandade paprikor
8 tomater
1 näve grönkål
1 hel bunt selleri
2 tärningar kycklingbuljong
Krydda REJÄLT med salt och peppar.

Portionsstorlek: 2 kaffekoppar per måltid.
Skär i bitar. Stoppa i kastrull. Fräs allt. Tillsätt ½ liter vatten. Koka upp.
Tillsätt resten av ½ liter vattnet. Koka på ganska hög värme 10 minuter.
Tillsätt buljongtärningarna och sänk värmen. Låt sjuda tills grönsakerna
är mjuka.
Låt svalna. Använd stavmixer och mixa till en halvslät soppa.

Ett tips:
Skilj dig och sälj ungarna på Blocket innan du börjar med soppan.
Man blir ju på sjukt dåligt humör av så skitlite mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar