onsdag 8 maj 2013

Shopping o Champagne:


Idegranskloten och alla nya glasbollar!

De här blir så fina tillsammans med det gröna. De glittrar fint i solen.

Bamsiga stenklot köpte jag också.
Jaja, och så det som nästan är viktigast när man ska njuta i trädgården.
Ja, och då är vi då inne på 
litta trädgårdsshopping. 

I trädgården ska man dricka champagne. 
Dessa flaskor finns att beställa på Systemet. 
De är en specialutgåva från Kronovalls Vinslott. 

Kronovalls Vinslott ligger ett stenkast från oss, för er 
som inte har koll. Kan varmt rekommendera en middag 
i deras fina salonger. De har härliga avsmakningsmenyer 
och uppassningen är i världsklass! Mycket trevligt place! 

Där har vi varit på champagneprovning av just dessa flaskor. 
Till och med sabrerat en flaska med bravur.
(Sabrera är när man skär halsen av en flaska med sabel).
Så roligt att få köpa champagnen nu!

Annars blev det en massa annat fint till trädgården. 
Som en hel hög med formklippta idegranar. Man ska 
INTE köpa buxbom eftersom de har en sjukdom som 
gör att de lätt dör. Inte så himla kul att köpa stora klot 
som dessa för runt 600 kr styck och så DÖR de. Nä, så 
idegransklot fick det bli. Fina va!

Jag har beställt tre stycken uppstammade lagerhäggsträd också. 
De är underbart fina. Vintergröna stora runda klot. 
De kommer hem idag. Så roligt! Jaja, så lättroad är jag. 
Jag gillar trädgård. 

Jag har en drös med olivträd också. Dessa är ju galet tåliga! 
Jag behandlar dem inte så nice, men de kommer troget och 
blir fina varje år.

Hej Hopp på Er!

1 kommentar:

  1. Åh inte ett dugg avis på allt fint du shoppar till din trädgård....skulle gärna smutta på lite fin skumpa hos dig. Hur blev det förresten med det där spabadet du beställde? Och var ställer du olivträden under vintern?/tina

    SvaraRadera