fredag 17 maj 2013

Nej Nu Jävlar:

Bunden? Upp-o-Ner?

Det där BregottFettiga i mitten...det klippte jag bara bort! Så slapp ni se sånt äckelpäckel.

– Bind mig!
– Piska mig!
– Skjut mig!

Vi har för Guds skull inte ens
packat upp de sista flyttkartongerna än!

Men vad gör jag!

Jo, jag har redan i tanken börjat
fundera på vad vi ska göra sen.
När det här husprojektet är klart, menar jag.

För HÄR kan vi ju inte sitta och häcka 
som två gamla ruggugglor resten av livet. 

Det spritter ju i kroppen av allt som finns att göra. 
Alla ställen man vill hinna uppleva innan allt är över. 
Shit man kanske snart är där. Vem vet liksom.

Jag dryftade mina tankar lite försiktigt för Tomas.
Bara för att känna honom på pulsen lite lätt.

Och han säger samma sak!!
Den dåren!!

Han börjar OCKSÅ bli startklar i huvet för nya saker.
Trum trum trum med fingrarna i bordsskivan.

Men VAD ska vi hitta på nu då?
- Köpa flera hus?
- Renovera – sälja om?
- Starta något nytt företag?
- Eller VAD!?

Eller ja, inte sjutton vet jag.

Jag vet bara att jag har en rastlös själ i en galen kropp.
Och till råga på allt så lever jag med en likasinnad.
Ja, så Gud hjälpe oss!

2 kommentarer:

  1. Vad ni ska hitta på? Bygg ett garage på något lämpligt ställe. Tomas planer på en Pontiac är ett steg i rätt riktning. Jag lovar, det är roligt med
    gamla bilar som är som nya.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  2. Hej Grandprix!

    Nej, nej. Inled honom inte i några frestelser nu. Inga gamla bilar, som han ändå inte har tid eller lust att pyssla med. Nej vi (jag!), ska ju ha en söt liten sommarbil som JAG ska ratta runt i. Inte något stort badkar som han ska leka med. Nej, nej helt fel tanke där!!

    Ha det fint du med. Jättekul att vi äntligen träffades irl också!!

    SvaraRadera