torsdag 24 april 2014

KaosPiloternas Mästarinna:

Vi bor på hotell.

Vårt hus är uthyrt 
under några dagar. 

Kaoset som uppstår när allas läxor, träningsbagar, 
skolväskor, tonårsprylar och kontorspapper ska 
samsas i samma svit - det kaoset är näst intill 
hopplöst att reda ut. 

Och mitt i allt kommer jag ju på att vi lyckats 
missa ett kvartssamtal och ett föräldramöte! 
På samma vecka! 

Nämen, hörni det går ju jädrigt bra för oss 
ordningsamma och skitpräktiga föräldrar som vi ju alltid är. 

För att inte tala om att det är en begravning på Österlen imorgon fredag. 
Och tror ni att jag har packat med mig lämpliga kläder till det? Nä just det. 

Det "bästa" jag har är ett par jädrigt slitna och nästan svarta jeans. 
Till det får jag ha min svarta skinnjacka. Till det läderkängor med silvernitar. 

Jamen ni fattar ju själva! 

Jag kommer ju se ut som nån slags gangster i kyrkan. 
Förlåt mig snälla Calle. Jag hoppas du har överseende 
med att jag kommer till din begravning insladdandes på tvären. 

Jag LOVAR att inte komma försent iallafall. 
Och du, min sorg och saknad efter dig är inte 
mindre för att jag är fel klädd. 

Och jag måste också ha den där gangsterjackan 
knäppt ända upp i halsen också. För under har jag 
ännu mindre lämpliga kläder! 

Vet ni vad sånt här kallas?

BRIST PÅ PLANERING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar