fredag 25 april 2014

Dagen Idag:

Jag måste åka 
och köpa näsdukar. 

För idag kommer 
det bli gråta av. 


Jag har sett till att barnen kommit till skolan från hotellet. 
Jag har skjutsat en liten Ljuvel till sitt. Jag har snott lite 
frukt från frukostbuffén i hotellrestaurangen. Ja men man 
måste ju ha frukt till fruktstunden. 
Annars blir fröknarna arga på barnens mamma. 
Och så får barnens mamma onda ögat. 
Och det orkar inte barnens mamma med en dag som denna. 

Nu ska jag åka för näsduksshoppingen. 

Jag ska bara packa ihop hotellrummet. 

Idag kommer det bli gråta av för mig. 
Idag är det begravning. 
Idag är det en vacker dag.  

Jag kommer vara ledsen idag. Jag vet det. 
Vi kommer träffas för sista gången. Och helt 
plötsligt så känner jag att jag struntar fullkomligt i 
om jag har rätt eller fel kläder på mig. 

Du var större än så. 
Du skulle aldrig anmärka på sånt. 
Du hade låtit mig komma naken. 

Jag tänker att den här begravningen inte kommer 
likna någon annan jag varit på. Någonsin. 
Jag tänker att det kommer komma människor 
från alla delar av landet. Från alla delar av världen. 

Jag tänker att det kommer vara författare, skådespelare, 
regissörer, poeter, konstnärer och ja, helt enkelt en massa kreativa människor. 
Alla kommer förstå att man inte sörjer med kläderna. Jag kommer vara fel nu igen. 
Men vet ni vad? Jag struntar verkligen och fullkomligt i det. 

Jag vet att jag kommer gråta idag. 
Jag vet att det kommer bli en tung dag idag. 
Jag vet att det kommer bättre stunder i livet också. 

3 kommentarer:

  1. Många varma kramar till dig idag och sorgen sitter inte i vilka kläder du har på dig/Tina

    SvaraRadera
  2. Lite för sent, men ändå en stor kram till dig! Och förresten, skulle man inte kunna behöva ännu en kram dagen efter en begravning? Jo, det tror jag!

    //Lina

    SvaraRadera
  3. Kram..så här några dar efter men som sagt...man behöver kramar då med...

    AnkiPe

    SvaraRadera