fredag 21 september 2012

Skavsår i öronen:



Jag blir så himla sliten i huvudet av alla skrikprogam på TV.
X-faktor, Robinsson, Körslaget och allt vad de nu heter de här skrikprogrammen.

Men hur svårt kan det vara, tänker väl du.
Du kan väl bara byta kanal då, din gamla surhäxa.

Jamen det är ju just det. 
Vad fasiken ska jag byta till. Dårå. Kultur-Babel kanske eller Café Norrköping (det finns kanske inte kvar, men du fattar vad jag menar). Fast jag gillar ju faktiskt Babel med alla sina böcker och härliga ord.

Nu kan man ju tänka att jag är en sur gammal häxa – och mm, det kanske jag är också. Men alltså, på allvar: varför i hela helsike måste det skrikas, visslas, applåderas och tjoas i precis allt som visas. 
Jag får ju fucking skavsår i öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar