onsdag 19 september 2012

Dum blondin:



Jag får ibland nån kommentar om att jag
skämtar om blondiner, att jag ju för Guds skull säljer ut mig själv.
Men jag har förhoppningsvis lite distans till mig själv och är nog rätt så prestigelös, 
så jag bjuder gärna på det.
Fakta kvarstår ju:

- Jag vet ju att jag är blond.
- Jag vet ju också att jag inte är helt korkad.
- Jag vet ju dessutom att intelligens inte sitter i hårfärgen.

Däremot är man bevisligen ganska korkad själv om man på fullt allvar tror att intelligensen sitter i dött material på utsidan av huvudet.

Många blondiner föds med mörkt, ja nästan svart hår.
Blir de barnen då mer korkade ju blondare de blir?
Och vad händer med de blondiner som blir mörkare med åren, kan de ansöka om medlemskap i Mensa i takt med att hårfärgen mörknar.


3 kommentarer:

  1. Hear, hear it takes one to know one!

    SvaraRadera
  2. haha, ja och mitt hår är leverpastejfärgat. och jag bleker ljusare slingor för att bli blond. För det stämmer iallafall: Blondes have more fun!

    SvaraRadera
  3. På tal om blondinhistorier så vet du väl vad en brunett saknar mest på ett roligt party?













    .... inbjudningskort:)

    SvaraRadera