måndag 17 september 2012

AC - Anonyma Chokladister:


Hej, jag heter Carola och jag är chokladist.
     Alltså, alla som nån gång varit på ett AA-möte, ett Alanon-
     möte eller ett AN-möte vet ju hur såna tillställningar funkar.

     Men alltså på allvar.
     Varför finns det inget mötesjippo för oss AC-isar.
     Jag pratar deep shit chokladhangups här.

Då snackar jag inte om nån billig Ullaredschoklad typ Marabou eller ännu värre,
nåt smetigt Fazerskit fullt med kakaofett.

Nänä, här pratar vi c-h-o-k-l-a-d.
     Jag uppskattar mycket mer EN ENDA bit riktig choklad,
     än en hel himla ask med nåt billigt skitsubstitut.
Tänk dig följande:
Ta en liten bit riktigt mörk och riktigt bra choklad –
gärna från egenmalda bönor, typ Criollo.
Lägg den lilla rackaren förföriskt på tungan.
Låt den bara ligga där och smälta till sig lite.
Smaken kommer att explodera i din mun!
Ja men Herregud det är ju bättre än sex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar