lördag 29 september 2012

Om att göra vad som helst i duschen hur som helst:

Kommer in i omklädningsrummet efter ett träningspass. 
Hör omisskännliga ljud från duscharna. 
Jamen, alltså är det en kille här inne på damernas? 
Här får han väl ändå inte vara, tänker paragrafryttaren i mig.
Det stönas och frustas lite halvtyst därinne i våtutrymmet (jag vet, rätt ord här va!).
Jag hör en ljus tjejröst som låter lite…lite, ja lite ansträngd kan man väl säga. 
Sådär låter i alla fall inte jag när jag duschar.

Jag går inte dit. Jag står lite obeslutsam kvar mitt på golvet. 
Vad ska jag göra nu liksom. Jag tassar tyst bort till mitt skåp. 
Jag skäms lite åt dem. Jag menar så kan man väl ändå inte bete sig, 
har de ingen skam i kroppen. Fast ändå, det är ju lite galet modigt också.

Jag vill inte veta vad de gör därinne i duschen, fast jag vet ju ändå på nåt vis.
Men det kan väl ändå inte vara möjligt att jag hör det jag hör ändå. 
Jag måste väl ändå hörselhallucinera eller nåt sånt.

Och hur ska jag göra nu. Jag behöver ju duscha jag också. 
Ska jag kanske gå in på toa och ta en raggardusch i handfatet.

Precis då kommer det ut två unga söta tjejer ur duschrummet 
och ler och småpratar lite förtroligt med varandra.

Jag tappar både hakan och målföret.
Jaha. Jag vet inte om jag ska fråga om duscheriet gick bra eller 
om jag bara ska vissla lite och låtsas som ingenting.

Eller de kanske bara gav varandra en brasiliansk och det är 
jag som har lite dirty idéer. Duschen är i alla fall ledig nu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar