onsdag 23 juli 2014

I Början Av Något Stort:


När jag började blogga sa 
en mycket klok herre till mig:

 - Vet du Carola, du är i början av något stort! För du skriver för jävla bra!

Jag blev ju såklart överlycklig. Vilken komplimang.
Vilken ära. Och just från denne kloke man också.

Men. Är det inte alltid ett MEN inblandat.

Exakt VAD är det för stort jag är i början av?
Och exakt NÄR ska då det här stora inträffa? 

Nu har jag väntat länge. Väldigt länge.
Och jag är ju inte precis det mest tålmodiga 
som går i ett par skor heller!

Och visst har jag massor av läsare. Kloka, vuxna människor som tycker
att mina texter är värda en stund av deras liv. Jag är väldigt tacksam att
jag inte har såna där som gillar ytlighetstjafsiga lyckobloggar. Men ändå.

Jag väntar som ett barn inför jul på det där stora. Ska det dyka upp något kuligt erbjudande? Är det just det som är det stora. Eller kanske är det stora att jag har så många läsare? Ja, det är nog kanske det. För det ÄR ju stort.

Men jag vill väldigt gärna att det där stora ska vara något alldeles exceptionellt bra. Något alldeles extra. Kanske att någon förlagsjätte ska ha läst min blogg och höra av sig och säga att jag måste det ena eller det andra. Och att de vill att jag ska skriva något mer åt dem. Ett bokmanus kanske?! Och då ska jag slå mitt redan färdiga manus i huvudet på dem och jag ska säga: 

- Här har ni! Det har ju legat här och väntat på er, era trögtänkta kaniner!

Är det kanske DET som ska bli det stora. Det som jag så otåligt går och väntar på. Eller vad tror ni? Eller ska jag inte sikta så himla högt. Kanske ska jag bara vara tacksam att jag har så många bloggläsare och inte hålla på att tro att jag kan nå högre än så. Kanske ska jag inrätta mig snällt i Janteland. Inte sikta på himlen utan bara Svenssonaktigt nöja mig med trädtopparna. Komma ner på jorden och inte sväva runt bland en massa fåniga drömmar som kanske och antagligen aldrig någonsin slår in.

5 kommentarer:

  1. Äh, sikta högre ändå! Du kan nog komma hur långt som helst!
    Jag kan komma i släptåg, och bära dina väskor, när du blir sån där "megastjärna" på skrivarhimlen :-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är stort att ha så många läsare ;) men det är ju så individuellt...vad är stort för dig? mig? nån annan? men håller med föregående talare...sikta högt, det är nog mer din grej ;)
    Kram AnkiPe

    SvaraRadera
  3. Om du nu inte är "precis det mest tålmodiga som går i ett par skor" så har du i alla fall ett par nya att gå i vad jag kan förstå !!!

    SvaraRadera
  4. Hej då du förväntar dig att något stort ska hända då jag tolkar din text, därav detta så kommer det aldrig att hända. Om du nu hade gjort det av ren glädje utan baktanke av att få något tillbaka, då hade det hänt något stort. Gör saker av glädje och inte av tanken att få. Du är en produkt av ett ytligt samhälle där vi människor är vilsna av att alltid få höra, du är så duktig, du skriver så fint o.s.v. Jag tycker synd om dig.. Må din själ finna frid i annat...

    SvaraRadera
  5. Ta dig tid att läsa min korta vittnesbörd, kan det vara bra för dig eller en person nära dig.


    Mitt namn är fru Emily James. Jag vill dela denna korta vittnesbörd med de goda människorna i den här världen. Det kan vara användbart för dig på ett eller annat sätt. Det här är min historia.
    Min man tycker att månggifte är inte fel, har han sett en annan tjej för det gångna 1 år nu, och jag sa till honom att han måste sluta, men han säger att han är kär i henne, de har till och med talat om varit tillsammans "FOREVER" och även
    henne flytta in hos oss. min man älskar mig fortfarande, han ångrar att få in detta i första hand, men inte villig att bryta upp med henne, säger han, om han så break-up, kommer det inte finnas någon annan relation utanför deras matrimony.One dag som jag var går via internet på jakt efter jobb, jag såg olika vittnesbörd om om hur en profet hjälpt dem med deras problem. En av dem sa att han hjälpte honom botade sina sjukdomar, den andra sa att han hjälpte henne blev gravid efter 11 år av att vara barnlös och jag såg en annan som sa att han hjälpte henne räddade hennes äktenskap och få ett bra jobb, hon tappade E i denna stora man, så jag bestämde att ge mannen en rättegång och jag kontaktade honom på hans e-post: drokosu01@gmail.com denne store man berättade för mig att min man var under damens förtrollning. Men han kunde bryta förtrollningen och min man slutade relationen med damen inom 48 timmar och han kom tillbaka till mig att be om ursäkt för allt han gjorde och bad om min förlåtelse. Vänner inte kvar i tystnad eftersom de säger "ETT PROBLEM DELAD ÄR ETT PROBLEM HALF LÖST" Men jag säger ett problem som delas med denna stora man är "ETT PROBLEM PERMANENT LÖST" eftersom någon gillar DR OKOSU har en lösning på alla dina problem oavsett problemet bara att kontakta honom på hans e-post: drokosu01@gmail.com jag lever lyckligt nu med min man och min 2 underbara kids.DR OKOSU berättade jag kunde också kontakta honom på något av följande problem:

    (1) vill att ditt ex tillbaka.
    (2) Du har alltid mardrömmar.
    (3) För att främjas på kontoret
    (4) Vill ett barn.
    (5) Vill du bli rik.
    (6) vill hålla din man / fru att bli din ensam för evigt.
    (7) behöver ekonomiskt stöd.
    8) Vill du ha kontroll över er äktenskap
    9) Vill du bli attraherad av människor
    10) Barnlöshet
    11) BEHÖVER make / maka
    12) Cure för någon sjukdom.
    Kontakta DR OKOSU idag och du kommer inte att ångra dig. E-post: drokosu01@gmail.com
    Tack för din tid .....

    SvaraRadera