måndag 26 maj 2014

Välj Själv:



Och...

...så...

...var...

...det...

...dags...

...igen. Alla bilder ägs av:
Skeppsholmen Sotheby´s
International Realty


Med tanke på alla som läser den här bloggen
och med tanke på alla som har synpunkter och
åsikter om det liv vi lever, så har jag lite olika alternativ till er.

Eftersom ryktet går om flytt och försäljning och alla
frågor om hur och varför som följer i de spåren, så har jag
snickrat ihop lite olika svar på alla era frågor här.

De här svaren är till er som tar er för pannan,
suckar, förfasas, ojar er och säger:

- Men Herregud ska de nu flytta igen!

Och så säger ni i nästa mening:

- Stackars barn, ska de nu ryckas upp igen. Och ska de där tattarna aldrig slå sig till ro, och vad är de för fel på vissa människor som flaxar runt i tillvaron som om de hade en blåslampa i röven för jämnan.

Det här blogginlägget är till er.
Alldeles speciellt till er är det.

Alla spekulationer som jag bara inte pallar med.

Så då tänkte jag såhär:
Välj vilken version du vill. Det är ju skitbra.
Så kan ni fortsätta, prata, fundera och undra.

För vet ni vad?
Ibland orkar man bara inte med alla frågor.
Ibland har man bara fullt upp med att leva.

Så för de av er som är lite skvallerbyttabingbångiga av er,
har jag då gjort några alternativ som ni kan välja på.
Så kan ni ta den version ni gillar bäst. Bra va!

Alternativ: 1
Vi ska skilja oss.

Alternativ: 2
Vi vantrivs i Ystad.

Alternativ: 3
En dotter blir svårt mobbad.

Alternativ: 4
Det här är en del av mitt jobb. Renovera, sälja, tjäna fett med deg.

Alternativ: 5
Barnen vill in till Malmö.

Alternativ: 6
Vi ser det som en ren investering och ett sätt att tjäna en miljon eller två eller kanske fler på bara ett endaste år. Det är ju inte pengar man pissar på det inte.

Jaha. Och vilket alternativ gillade du? Vad väljer du?
Eller kanske är det som så att det är flera av dessa som stämmer in.
Kanske, kanske handlar det om både pengar, trivsel, mobbning och logistik.

Sånt kan man ju inte så noga veta. Eller hur?

Ni som nu inte vet, och ni som
nu inte sitter inne med facit.

Ring nu inte och fråga, mejla nu inte och undra, skriv nu inte ett personligt meddelande på facebook för att få ett svar. För det fullkomligt rasar in nyfikna förfrågningar om hur och varför. En del kanske är uppriktigt bekymrade och undrar om det har hänt något allvarligt.  Och det är ju jättegulligt av er.

Men vet ni vad, de allra flesta är nog bara nyfikna.
Och vet ni vad mer, det kanske inte går att skriva om.
Och vet ni vad ännu mer:
- Kanske gör det ont denna gång.
- Kanske vill jag inte alls sälja ett hus fullt med kärlek.
- Kanske skaver det ända in i själen på mig.
- Kanske skulle jag önska att det fanns en annan lösning.
- Kanske är pengar inte meningen med livet (om nu någon trodde det).

Jag avslöjar och berättar saker här som antagligen får er att ramla baklänges i stolen.
Och kanske måste ni ta er för pannan i pur förvåning och kanske måste ni svimma
en liten stund över det ni får veta här. Och det är ju ok. Men ibland, och bara ibland
är mitt liv och mina göromål alldeles FÖR privata. Vissa saker vill, och kan man inte
prata om.

Varför?

För att det inte går helt enkelt. Hej hopp på er!



Ps.
Och du tänk på det där med:

”Tro inte allt du hör.
Säg inte allt du vet”.



Ni som nu håller på att dö av nyfikenhet och som jag vet 
kommer googla ni får gratishjälp här, så slipper ni leta:

Skeppsholmen Sotheby´s
International Realty
www.skeppsholmen.se/sv/object/index/apgrand-12-342977/


3 kommentarer:

  1. Märkligt att folk ska ha åsikter om det över huvudtaget! Hmm!
    Hade jag möjlighet skull jag ta det direkt, så fint :-)

    Kram på dig!
    Lina

    SvaraRadera
  2. Uansett hva årsaken er (håper alt er bra med deg og barna!), så må jeg få si at huset ditt er helt stunning! Fantastisk hvor mye du har fått gjort på kort tid. Det hadde vært gøy å få se flere før- og etter-foto. Gleder meg også til å se ditt neste hus! ;-)

    Jeg har et spørsmål til lekehuset i hagen; har dere kjøpt det ferdig, eller er det spesialbygget?

    SvaraRadera
  3. Hej Annette!
    Tack för fina komplimanger...lekstugan är delvis färdigköpt på Blocket! Sen har vi själva fixat till den lite extra. Hoppas du hittar något liknande! Vänligen Carola

    SvaraRadera